Roczny plan pracy Przedszkola Publicznego nr 3

na rok szkolny 2023/2024

Duży i mały, to sportowiec doskonały”

wspieranie i rozwijanie aktywności fizycznej przedszkolaków

 

 

MOTTO:

Każdy rodzaj sportu niesie ze sobą bogaty skarbiec wartości.

Ćwiczenie uwagi, kształcenie woli, wytrwałości, odpowiedzialności,

znoszenie trudu i niewygód, duch wyrzeczenia i solidarności,

wierność obowiązkom – to wszystko należy do cnót sportowca.”

Arkadiusz Gołaś

 

 

Opracował zespół w składzie:

  1. Dyrektor mgr Wioleta Chołast
  2. mgr Lidia Mączka
  3. mgr Ewa Kalita
  4. mgr Milena Dziubak

Plan zaopiniowany pozytywnie

Uchwałą Rady Pedagogicznej nr 5/2023/24 z dnia 31.08.2023r.

 

 

Zawartość planu rocznego na rok szkolny 2023/2024

Wstęp
Podstawa prawna
1. Cele priorytetowe przedszkola na rok szkolny 2023/2024
2. Obszary działalności przedszkola wraz z określeniem sposobu realizacji zadań
2.1. Zadania wynikające z wniosków z diagnozy pracy przedszkola
2.2. Zadania wynikające z wniosków z nadzoru sprawowanego przez dyrektora przedszkola w roku szkolnym 2022/2023
2.3 Zadania wynikające z kierunków polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2023/2024
3. Realizacja zadań wynikających z działalności statutowej przedszkola
3.1 Udział dzieci i nauczycieli w konkursach, przeglądach
3.2 Organizacja imprez i uroczystości
3.3 Współpraca ze środowiskiem lokalnym
3.4 Przydział zadań i zajęć dodatkowych nauczycielom
3.5 Zespoły zadaniowe nauczycieli

 

Wstęp
Roczny plan pracy przedszkola powstał w oparciu o wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2022/2023. Roczny plan pracy uwzględnia ponadto:
– kierunki polityki oświatowej państwa określone przez MEiN na rok szkolny 2023/2024
– wnioski sformułowane na posiedzeniu rady pedagogicznej kończącym rok szkolny 2022/2023
– diagnozę potrzeb i zainteresowań
– oczekiwania rodziców względem przedszkola
– treści zawarte w dopuszczonych do użytku i przyjętych do realizacji programach wychowania przedszkolnego
– treści podstawy programowej oraz statutu przedszkola.
Podstawa prawna
Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa ustalone na rok 2023/2024
Wnioski z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora Przedszkola Publicznego nr 3 w Łęcznej w roku szkolnym 2022/2023
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. prawo oświatowe
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty
Rozporządzenie z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego
Rozporządzenie z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek
Rozporządzenie MEN z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli
Rozporządzenie MEN z dnia z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego (…)
Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
Rozporządzenie MEN z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych
Rozporządzenie MENiS z dnia 31.12.2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach
Rozporządzenie MEN z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki
Rozporządzenie MEN z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.

 

1. Cele priorytetowe przedszkola na rok szkolny 2023/2024

Wnioski wynikające z diagnozy pracy przedszkola
Wnioski wynikające z nadzoru sprawowanego przez dyrektora przedszkola
Kierunki polityki oświatowej państwa
na rok szkolny 2023/2024
(w zakresie dotyczącym przedszkoli):
  1. Dalsze zachęcanie i angażowanie do współpracy wszystkich rodziców.
  2. Uświadamianie i ukazywanie rodzicom korzyści dla dzieci płynących ze współpracy z przedszkolem.
  1. Prawidłowo prowadzić dokumentację przebiegu nauczania.
  2. Prawidłowo organizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną.
  3. Wspierać samodzielne dziecięce odkrywanie świata, poprzez dobór zróżnicowanych metod aktywizujących, organizowanie stałych i czasowych kącików zainteresowań.
  4. Dalsze doskonalenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom
w przedszkolu przez nauczycieli specjalistów oraz nauczycieli grup.
  1. Kontynuacja działań na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy.
  2. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci.
  3. Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów
i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrzprzedszkolnej,
a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny.
  1. Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu inicjatyw/działań w zakresie zachęcania
i wspierania uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej.
  1. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się
w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi
i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.

2. Obszary działalności przedszkola wraz z określeniem sposobu realizacji zadań

2.1. Zadania wynikające z wniosków z diagnozy pracy przedszkola

L.p.
Wniosek z diagnozy pracy przedszkola
Zadania do realizacji
Termin
Osoby odpowiedzialne
1.
Zachęcanie i angażowanie do współpracy wszystkich rodziców.
Grupa I – „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” – kontynuacja ogólnopolskiego projektu.
Grupa II – „Dzieci uczą rodziców” – realizacja ogólnopolskiej akcji.
– „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” – kontynuacja ogólnopolskiego projektu.
Grupa III – Kontunuowanie współpracy z rodzicami jako ekspertami
w swoich dziedzinach. Zapraszanie rodziców na spotkania
z przedszkolakami, organizowanie wycieczek do miejsca pracy rodziców.
Grupa IV – „Mamo, tato poćwicz ze mną” – zestawy ćwiczeń gimnastycznych do realizacji w domu.
Grupa V – ,,Rajd rowerowy dzieci z rodzicami – zachęcanie do aktywnego spędzania czasu wolnego.
– ,,Mamo, tato poćwicz ze mną” – przygotowanie dla rodziców zestawów ćwiczeń do wykorzystania z dziećmi w domu.
Logopeda – konsultacje logopedyczne, instrukcje do ćwiczenia w domu, kierowanie do innych specjalistów, współpraca przy konkursach logopedycznych organizowanych przez inne placówki, zorganizowanie konkursu logopedycznego w placówce.
Cały r. szk.
październik-maj
Cały r. szk.
Cały r. szk.
Maj
Cały r. szk.
Cały
r. szkolny
M. Grosiak
I. Wójcik
E. Kalita
B. Brzezicka
M. Dziubak
L. Mączka
E. Góźdź
B. Drygiel
E. Góźdź
B. Drygiel
E. Góźdź
A.Dybich
  
Nauczyciel jęz. angielskiego – konsultacje, angażowanie rodziców do przygotowywania rekwizytów niezbędnych do wystawiania teatrzyków w ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Teatrzyk bliżej dzieci’’.
Psycholog / Pedagog specjalny – konsultacje
Cały
r. szkolny
Cały
r. szkolny
I. Walenciuk
W. Rudzińska
J.Duda
2.
Uświadamianie i ukazywanie rodzicom korzyści dla dzieci płynących ze współpracy z przedszkolem.
Grupa I – artykuł dla rodziców nt. „Wpływ codziennego czytania dzieciom na ich rozwój” – strona internetowa przedszkola / zakładka Rodzice.
Grupa II – artykuł dla rodziców nt. „Wpływ codziennego czytania dzieciom na ich rozwój” – strona internetowa przedszkola / zakładka Rodzice.
Grupa III – plakat informacyjny nt. zdrowego odżywiania się przedszkolaka – strona internetowa przedszkola.
Grupa IV – artykuł edukacyjny „Znaczenie profilaktyki wad postawy w prawidłowym rozwoju przedszkolaka” – strona internetowa przedszkola / zakładka Rodzice.
Grupa V – Profilaktyka wad postawy – redagowanie wpisów na stronę internetową grupy, dotyczących korzyści wynikających z zachęcania dzieci do aktywności ruchowej – strona internetowa przedszkola / zakładka Rodzice.
Logopeda – konsultacje i warsztaty: efektywniejsza pomoc logopedyczna, wypracowanie systemu nagród.
Nauczyciel jęz. angielskiego – artykuł nt. „Partnerskie współdziałanie warunkiem jakości podejmowanych działań”. Artykuł o wydarzeniu sportowym o zasięgu europejskim: „Move week’’, mającym na celu promowanie korzyści płynących z aktywnego stylu życia oraz regularnego uprawiania sportu i aktywności fizycznej – strona internetowa przedszkola / zakładka Rodzice.
Psycholog / Pedagog specjalny – artykuły na temat, korzyści dzieci
z uczęszczania dzieci do przedszkola– strona internetowa przedszkola / zakładka Rodzice.
W dogodnym terminie / wg potrzeb
M. Grosiak
I. Wójcik
Ewa Kalita
M. Dziubak
B. Brzezicka
L. Mączka
B. Drygiel
A.Dybich
I.Walenciuk
W. Rudzińska
J.Duda
2.2. Zadania wynikające z wniosków z nadzoru sprawowanego przez dyrektora przedszkola w roku szkolnym 2022/2023
Wniosek z nadzoru:
Prawidłowo prowadzić dokumentację przebiegu nauczania.
Zadania do realizacji
Termin
Osoby odpowiedzialne
1.
Zorganizowanie wsparcia w ramach WDN w zakresie przestrzegania obowiązujących przepisów dotyczących prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania. Ujednolicić wpisy w dziennikach.
19 wrzesień 2023r.
L. Mączka,
B. Drygiel
Wniosek z nadzoru:
Wspieranie samodzielnego dziecięcego odkrywania świata, poprzez dobór zróżnicowanych metod aktywizujących, organizowanie stałych i czasowych kącików zainteresowań.
Zadania do realizacji
Termin
Osoby odpowiedzialne
1.
Zorganizowanie kącika związanego z realizacją projektu „Mały miś w świecie wielkiej literatury” w „Maleństwach”.
Cały r. szkolny
M. Grosiak
I. Wójcik
2.
Zorganizowanie kącika gier „Kubusia Puchatka”.
Cały r. szkolny
E. Kalita
3.
Zorganizowanie kącika sportowego w grupie „Tygryski”
Cały r. szkolny
M. Dziubak
B. Brzezicka
4.
Zorganizowanie kącika sensorycznego Jeżyka Tuptusia w grupie „Królików”.
Cały r. szkolny
L. Mączka
5.
Zorganizowanie kącika związanego z projektem „Nie lada to gratka! Poznajemy Misia Uszatka”
w grupie „Mądre Sowy”.
Cały r. szkolny
B. Drygiel
6.
Zorganizowanie kącika logopedycznego w widocznym miejscu w przedszkolu.
Marzec
A.Dybich
7.
Aktywizowanie dzieci poprzez inscenizacje / wizualizację przywitania czterech pór roku w języku angielskim / elementy dramy.
4x w roku
I.Walenciuk
8.
Wyszukiwanie ciekawych pomocy do aktywizowania dzieci w sferze poznawczej.
Cały r. szkolny
W. Rudzińska
J. Duda
Wniosek z nadzoru:
Prawidłowo organizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną.
Zadania do realizacji
Termin
Osoby odpowiedzialne
    1. 1,
Zorganizować wsparcie w ramach WDN w zakresie: organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu z uwzględnieniem aspektów prawnych oraz w zakresie opracowania dokumentów tj.: IPET, WOPFU.
  1. październik 2023r.
A.Dybich
W. Rudzińska
J. Duda
Wniosek z nadzoru:
Dalsze doskonalenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom w przedszkolu przez nauczycieli specjalistów oraz nauczycieli grup
Zadania do realizacji
Termin
Osoby odpowiedzialne
1.
Program adaptacyjny dla dzieci 3-letnich – wsparcie w sferze społeczno-emocjonalnej.
Cały r. szkolny
M. Grosiak
I. Wójcik
2.
Innowacja pedagogiczna „Odkrywanie świata dzieci. Edukacja w pięciu krokach”- plan daltoński
w przedszkolu.
Cały r. szkolny
E. Kalita
3.
Ogólnopolski projekt edukacyjny „Z Kicią Kocią Maluchy zmieniają się w zuchy”.
Cały r. szkolny
B. Brzezicka
M. Dziubak
4.
„Mały artysta” – kółko plastyczne dla dzieci zdolnych artystycznie.
Cały r. szkolny
L. Mączka
5.
„Koszyk z książkami” – wspieranie zamiłowania do literatury poprzez wypożyczanie książek.
Cały r. szkolny
B. Drygiel
6.
Innowacja pedagogiczna w zakresie nauki czytania dzieci w wieku przedszkolnym. METODA GLOBALNEGO CZYTANIA GLENNA DOMANA ETAP I-II-III
Cały r. szkolny
I.Walenciuk
7.
Przeprowadzenie Rady Szkoleniowej na temat organizacji wsparcia pp udzielanego dzieciom.
19 październik 2023r.
A.Dybich
W. Rudzińska
J. Duda
Zadania wynikające z kierunków polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2023/2024
Kontynuacja działań na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy
Zadania do realizacji
Termin
Osoby odpowiedzialne
Europa
1.
„Dziecięca literatura europejska”- zapoznanie z bajkami wybranych państw europejskich. Wykorzystanie przez nauczycieli bajek opublikowanych na blogu: „Z bajką przez świat” https://zbajkaprzezswiat.blogspot.com/p/bajka-europejska_30.html lub publikacji książkowych.
W ciągu
r. szkolnego
Nauczyciele grup
2.
„Moja angielsko-hiszpańska przygoda” – projekt edukacyjny.
W ciągu
r. szkolnego
I. Walenciuk
3.
„Teatrzyk bliżej dzieci” – innowacja pedagogiczna. Cykliczne przedstawienie bajek w języku angielskim.
W ciągu
r. r. szkolnego
I. Walenciuk
4.
Obchody „Europejskiego Dnia Języków Obcych” we współpracy z lektorem szkoły językowej.
26.09.2023
I. Walenciuk
Polska
1
„Rocznica walki o most lubelski” – udział w uroczystości z w/w okazji. Poszerzenie wiedzy o historii regionu i miasta. Rozwijanie aktywności w życiu społeczności lokalnej. Kształtowanie odpowiedniego zachowania w czasie uroczystości.
Wrzesień
B. Drygiel
2
Uroczysta akademia w ramach obchodów rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości – wspólne śpiewanie hymnu narodowego. Udział w akcji MEiN: „Szkoła do hymnu”.
Listopad
Koordynator:
M. Dziubak
B. Brzezicka
Nauczyciele grup
3
Zapoznanie dzieci z wybranymi symbolami związanymi z regionami Polski ukrytymi w podaniach, przysłowiach, legendach, bajkach, np. „Wars i Sawa”, „Bazyliszek”, „O warszawskiej syrence”, „Smok wawelski”.
W ciągu
r. szkolnego
Nauczyciele grup
4
„Warszawa – stolica Polski”: zapoznanie z obecną stolicą Polski i stolicami historycznymi
z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, filmów edukacyjnych, publikacji książkowych.
Maj
Nauczyciele grup
5
Realizacja tematyki tygodniowej: „Polska moja ojczyzna”.
Maj
Nauczyciele grup
6
Obchody „Dnia flagi”. Utrwalenie polskich symboli narodowych, kształtowanie poczucia szacunku do symboli narodowych.
Maj
Koordynator:
Ewa Góźdż
Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci
Zadania do realizacji
Termin
Osoby odpowiedzialne
Wspomaganie wychowawczej roli rodziny
1
Przeprowadzenie zebrania z rodzicami, otwierającego nowy rok szkolny. Zapoznanie m.in. z programami wychowania przedszkolnego przyjętymi w przedszkolu oraz podstawą programową wychowania przedszkolnego. Zakreślenie obszarów współpracy przedszkola z rodzicami.
Wrzesień
Wychowawcy grup
2
Zapoznanie z założeniami rocznego planu pracy przedszkola i wzajemnymi potrzebami w zakresie współpracy.
Wrzesień
Wychowawcy grup
3
Poznanie opinii rodziców na temat przedszkola i potrzeb w zakresie współpracy oraz możliwości wsparcia przedszkola ze strony rodziców (ankieta)
Wrzesień
Koordynator:
B. Drygiel,
I. Wójcik
E. Góźdź
4
Współdziałanie z rodzicami w zakresie ujednolicania oddziaływań przedszkola i środowiska rodzinnego
w wychowaniu i edukacji dzieci przedszkolnych poprzez systematyczne informowanie o postępach
i trudnościach dzieci.
W ciągu
r. szkolnego
Wychowawcy grup
5
Opracowanie gazetek ściennych / cyfrowych dla rodziców dotyczących wychowania i wiodących kierunków pracy w przedszkolu / tworzenie folderów z zakresu psychologii, pedagogiki, porad wspomagających rodziców w procesie wychowania i edukacji dzieci.
Wrzesień-czerwiec
Nauczyciele
Nauczyciele specjaliści
6
Włączenie rodziców w praktyczną realizację działań przedszkola: pomoc w organizacji kącików tematycznych, organizację uroczystości, konsultacje w sprawie wyboru tematyki warsztatów dla rodziców, umożliwienie rodzicom wyrażenia opinii w sprawach organizacyjnych.
Cały
r. szkolny
Nauczyciele grup
7
Zapraszanie rodziców na spotkania z przedszkolakami, organizowanie wycieczek do miejsc pracy rodziców (doradztwo zawodowe).
Cały
r. szkolny
Nauczyciele grup
8
Organizowanie spotkań dla rodziców ze specjalistami: psychologiem, logopedą, terapeutą pedagogicznym lub pedagogiem specjalnym.
W razie potrzeb
Nauczyciele grup
9
Zachęcanie rodziców do korzystania ze wspomagania organizowanego przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną
W razie potrzeb
Nauczyciele grup
10
Analiza bieżących problemów wychowawczych pojawiających się w poszczególnych grupach, przekazywanie informacji podczas spotkań z rodzicami, na posiedzeniach rady pedagogicznej, w celu ustalenia działań i profilaktyki. Zasięgnięcie opinii o funkcjonowaniu dziecka od nauczycieli prowadzących grupę do której uczęszczało wcześniej (jeśli to miało miejsce).
Cały
r. szkolny
Nauczyciele grup
11
Pomoc rodzicom w rozwiązywaniu zgłaszanych przez nich problemów wychowawczych i edukacyjnych
w ramach tzw. „godziny dostępności”.
W razie potrzeb
Nauczyciele grup
12
Zorganizowanie zajęć otwartych dla rodziców w każdej grupie:
grupa I: M. Grosiak / marzec
I.Wójcik / luty
grupa II: E. Kalita / styczeń
grupa III: M. Dziubak / styczeń
B. Brzezicka / marzec
grupa IV: L. Mączka / październik
E. Góźdź / kwiecień
grupa V: B. Drygiel / listopad
jęz. angielski: I. Walenciuk / marzec
Wg harmonogramu zajęć otwartych
Nauczyciele wszystkich grup
13
Wspólne organizowanie nauczycieli wraz z rodzicami uroczystości i imprez zaplanowanych w „Kalendarzu świąt i uroczystości”.
Cały
r. szkolny
Nauczyciele wszystkich grup
14
Udział w akcji: „Dzieci uczą rodziców” https://edu.crl.org.pl/ mającej na celu wsparcie procesu edukacji najmłodszych, a także zachęcenie ich do rozmowy z rodzicami na tematy będące przedmiotem zajęć opracowanych przez organizatorów.
Wrzesień-maj
Koordynator: Ewa Kalita
Kształtowanie u wychowanków stałych sprawności w czynieniu dobra
1
Stworzenie przez nauczyciela wraz z dziećmi kodeksu przedszkolaka, zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu. Umieszczenie kodeksu w widocznym miejscu na sali i poinformowanie rodziców o obowiązującym kodeksie w wybrany przez nauczyciela sposób (informacja na stronie internetowej/zdjęcie kodeksu/gazetka ścienna). Motywowanie dzieci do respektowania zasad
i kształtowanie umiejętności samokontroli.
Wrzesień
Nauczyciele grup
2
Stwarzanie przyjaznego klimatu w grupie, sprzyjającego okazywaniu troskliwości i zainteresowania koleżanką /kolegą z grupy np. organizacja urodzin dzieci w grupie, utrzymywanie kontaktu z nieobecnym chorym dzieckiem poprzez komunikator Skype/pisanie listów, zachęcanie dzieci do wysyłania pocztówek do przedszkola/grupy przedszkolnej z miejsc odwiedzanych przez przedszkolaki ze swoimi rodzinami podczas wakacji.
Cały rok szkolny
Nauczyciele grup
3
Wykorzystanie literatury w poszukiwaniu przez dzieci prawd moralnych, zrozumieniu świata, kontaktu
z pięknem i potrzeby obcowania z nim. Ukazywanie na ich podstawie wartości przyjaźni/koleżeństwa, poszanowania pracy, stosunku do kłamstwa.
Cały rok szkolny
Nauczyciele grup
4
Dostarczanie dzieciom literackich wzorów postępowania ludzi dobrych, prawdomównych. Zachęcanie dzieci do poszukiwania takich osób w swoim najbliższym otoczeniu.
Cały rok szkolny
Nauczyciele grup
6
Zaangażowanie przedszkola w akcje charytatywne o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim np.
– „Onko Mikołaj”
– „Dzień Piżamy”
Grudzień
Październik
Koordynator:
I. Wójcik,
M. Grosiak
E. Kalita
7
Spotkanie z Mikołajem – przedstawienie historii życia biskupa z Mirry jako ponadczasowego wzoru dobroczynności
Grudzień
Koordynator:
I.Walenciuk
Nauczyciele grup
8
Zorganizowanie akcji na rzecz schroniska – niesienie pomocy potrzebującym zwierzętom, nauka właściwego zachowania wobec nich. Dokarmianie ptaków zimą w przedszkolnym ogrodzie.
Styczeń
Koordynator:
B. Brzezicka
M. Dziubak
9
Zbiórka nakrętek/makulatury i przekazanie na wybrany cel dobroczynny.
Cały rok szkolny
Koordynator:
B. Drygiel
10
Obchody wybranych świąt z „Kalendarza świąt nietypowych” nawiązujących do wartości dobra w życiu człowieka.
Cały rok szkolny
Koordynator:
I.Walenciuk
11
Informowanie rodziców na bieżąco np. w formie postów o działaniach przedszkola na rzecz wspierania rodziny.
Cały rok szkolny
Nauczyciele wszystkich grup
12
Wprowadzenie programu autorskiego „Mamy dobre maniery”.
Listopad – maj
M. Grosiak
I. Wójcik
Diagnoza potrzeb rozwojowych dzieci i ich wspieranie
Potrzeba bezpieczeństwa
1
Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci na terenie przedszkola poprzez przestrzeganie procedur/instrukcji obowiązujących w przedszkolu oraz odpowiedzialną postawę wszystkich pracowników przedszkola.
Zapoznanie nowych pracowników z dokumentami/bieżąca aktualizacja dokumentów.
Cały rok szkolny
Nauczyciele/
pracownicy obsługi wszystkich grup
Dyrektor
2
Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci poprzez zapoznanie rodziców przedszkolaków z procedurami bezpieczeństwa obowiązującymi w przedszkolu m.in. przyprowadzania i odprowadzania dzieci; zakazie odbierania dzieci przez opiekunów pod wpływem alkoholu. Zamieszczenie procedur na stronie internetowej przedszkola.
Podczas pierwszego spotkania
z rodzicami
Nauczyciele wszystkich grup
Dyrektor
3
Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci poprzez zapewnienie kanału szybkiej komunikacji na linii: przedszkole – rodzice/opiekunowie prawni przedszkolaków. Uwrażliwienie rodziców na konieczność niezwłocznej aktualizacji numeru kontaktowego w przypadku jego zmiany.
Podczas pierwszego spotkania z rodzicami
Nauczyciele wszystkich grup
4
Rozpoznanie sytuacji domowej wychowanków oraz diagnozowanie jej pod kątem potencjalnych zagrożeń dla zdrowia fizycznego i psychicznego dziecka
Cały rok szkolny
Nauczyciele grup
5
Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci na terenie przedszkola poprzez organizację wycieczki po budynku przedszkola – zapoznanie z układem pomieszczeń, zasadami korzystania z szatni przedszkolnej, łazienki. Przypomnienie dzieciom o zakazie samowolnego wyjścia z sali przedszkolnej.
wrzesień
Nauczyciele wszystkich grup
6
Zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom na placu przedszkolnym – zapoznanie ze sposobem korzystania
z urządzeń. Niezwłoczne zgłaszanie przez nauczycieli i pracowników obsługi usterek/konieczności napraw sprzętu
Cały rok szkolny
Nauczyciele wszystkich grup
7
Nabywanie przez dzieci umiejętności właściwych zachowań w sytuacji zagrożenia – zapoznanie z zasadami bezpiecznej ewakuacji. Przeprowadzenie próbnej ewakuacji z udziałem straży pożarnej
wrzesień
Nauczyciele wszystkich grup
8
Zapoznanie dzieci z numerami alarmowymi i sposobami wzywania pomocy w przypadku choroby, pożaru, wypadku
wrzesień
Nauczyciele wszystkich grup
9
Zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego spaceru z wykorzystaniem węża spacerowego i kamizelek odblaskowych. Utrwalenie zasady nie oddalania się bez wiedzy nauczycieli
wrzesień-październik
Nauczyciele wszystkich grup
10
Uwrażliwienie dzieci na zagrożenia, które mogą im towarzyszyć w drodze do przedszkolu i domu. Spacer po okolicy. Wycieczka do miasteczka ruchu drogowego, na pobliskie skrzyżowanie, obserwacja przejścia dla pieszych.
Cały rok szkolny
Nauczyciele wszystkich grup
11
Przestrzeganie zasad warunkujących bezpieczeństwo w kontaktach z nieznajomymi.
Zapoznanie ze sposobami radzenia sobie w sytuacjach trudnych i niebezpiecznych. Kształtowanie nawyku przezwyciężania w sobie chęci skorzystania z oferowanych przez nieznajomych korzyści.
Wybrany miesiąc
Nauczyciele wszystkich grup
12
Poszerzanie wiedzy dzieci z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej – spotkanie z ratownikiem medycznym.
maj
Koordynator:
B. Brzezicka
M. Dziubak
13
„Dzień praw dziecka” w przedszkolu. Dbałość o przestrzeganie praw dzieci w przedszkolu, w tym prawo do bezpiecznej nauki i zabawy.
listopad
Nauczyciele wszystkich grup
14
Bezpieczne ferie zimowe/bezpieczne wakacje: poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla lata – zachowanie dzieci podczas burzy
Styczeń/luty
maj/czerw.
Nauczyciele wszystkich grup
Potrzeba poznawcza
1
Realizacja zadań przedszkola wskazanych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego.
Wskazanie reprezentatywnych sposobów wykonania zadań przedszkolu przez nauczycieli
w sprawozdaniu z pracy dydaktyczno – wychowawczej
Cały rok szkolny
Narada podsumowuj-ąca rok szkolny
Nauczyciele wszystkich grup
2
Codzienne uwzględnianie w pracy warunków i sposobów realizacji wskazanych w podstawie programowej dotyczących m.in. aranżacji sali, codziennego organizowania zajęć na świeżym powietrzu, organizacji zabaw, nauki i wypoczynku w przedszkolu opartych na rytmie dnia.
Cały rok szkolny
Nauczyciele wszystkich grup
3
Diagnozowanie i analizowanie osiągnięć dzieci w poznawczej sferze rozwoju.
Analizowanie nabytych umiejętności dziecka, samodzielności oraz podejmowanej aktywności na rzecz własnego rozwoju.
Cały rok szkolny
Nauczyciele wszystkich grup
4
Rozwijanie dziecięcych zainteresowań poprzez organizację dni tematycznych w przedszkolu, zapraszanie hobbystów, przedstawicieli różnych zawodów oraz organizację wyjść i wycieczek
Cały rok szkolny
Nauczyciele wszystkich grup
5
Przygotowanie w salach kącików zainteresowań m.in.: przyrodniczego, plastycznego, muzycznego, innych i zaangażowanie w ich organizację rodziców dzieci.
Cały rok szkolny
Nauczyciele wszystkich grup
6
Organizacja kącików do zabaw tematycznych oraz tematycznych wystaw książek podczas realizacji tematów kompleksowych.
Cały rok szkolny
Nauczyciele wszystkich grup
7
Inspirowanie dzieci do zabaw tematycznych odpowiednio do sytuacji okolicznościowych lub realizowanych tematów kompleksowych.
Cały rok szkolny
Nauczyciele wszystkich grup
8
Realizacja innowacji pedagogicznej „Odkrywanie świata dzieci – Plan daltoński w kolorach”
Cały rok szkolny
Koordynator: Ewa Kalita
9
Udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Gramy Zmysłami”.
październik – maj
Koordynator:
M. Dziubak
Potrzeba kontaktu emocjonalnego i społecznego / potrzeba przynależności
1
Zajęcia adaptacyjne w przedszkolu.
Sierpień
Nauczyciele grup
M. Grosiak
I. Wójcik
B. Brzezicka
M. Dziubak
2
Obchody „Dnia Przedszkolaka” – podkreślanie wartości przedszkola w rozwoju i edukacji dzieci, czerpanie radości przez dzieci z bycia przedszkolakiem.
Wrzesień
Nauczyciele wszystkich grup
3
Przeprowadzenie warsztatów na temat emocji przez psychologa w każdej grupie wiekowej na temat relacji w grupie przedszkolnej.
Wg planu pracy psychologa
Psycholog
4
Budowanie poczucia bliskości i bezpieczeństwa w grupie dzięki zabawom integracyjnym
/z wykorzystaniem metody KLANZA.
Cały rok szkolny
Nauczyciele grup
5
Ograniczenie zachowań agresywnych w przedszkolu – zajęcia przeprowadzone przez pedagoga specjalnego/psychologa.
Wg planu pracy specjalistów
psycholog/pedagog specjalny
6
Rozwijanie wiedzy rodziców na temat przyczyn i sposobów niwelowania zachowań agresywnych wśród dzieci poprzez spotkania informacyjne i rozmowy indywidualne z pedagogiem specjalnym/psychologiem.
Wg planu pracy specjalistów
psycholog/pedagog specjalny
7
„Czas relacji, czyli wspieranie rozwoju społeczno – emocjonalnego dziecka” z wykorzystaniem elementów pomocy TUS Węglarz i Bentkowskiej
W miarę potrzeb
Ewa Kalita
Potrzeba akceptacji i uznania, kształtowania poczucia własnej wartości
1
Rozwijanie postawy asertywności wśród dzieci oraz umiejętności szukania pomocy w sytuacjach trudnych.
W ciągu
r. szkolnego
Nauczyciele grup
Psycholog
2
Dbałość o zdrowie psychiczne dzieci poprzez organizowanie zabaw relaksacyjnych i wyciszających, wprowadzenie elementów bajkoterapii, muzykoterapii, czytanie dzieciom literatury terapeutycznej, korzystanie z „Kącika relaksacji/wyciszenia”.
W ciągu roku szkolnego
Nauczyciele grup
3
Nauka rozwiązywania konfliktów przez dzieci – warsztaty psychologiczne.
W ciągu
r. szkolnego
Psycholog
4
Pełnienie przez dzieci dyżurów – ustalenie wspólnie z dziećmi zasad wyboru dyżurnych oraz sposobu realizacji zadań dyżurnego.
W ciągu
r. szkolnego
Nauczyciele grup
5
Udział w „Ogólnopolskim Dniu Głośnego Czytania” – czytanie dzieciom książek o przyjaźni i budowaniu relacji społecznych (np. „Edzio i przyjaciele” Astrid Desbordes, „Przestańcie się kłócić” Pellissier Caroline , Aladjidi Virginie, „Mogę grać z wami?” Willems Mo, „Oskar i rzeczy” Kivirahk Andrus , „Jesteś moim przyjacielem”/”Przyjaciele na zawsze” Engler Michael).
wrzesień
Koordynator:
Milena Dziubak
Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz-
i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci
i wsparcia rodziny
Zadania do realizacji
Termin
Osoby odpowiedzialne
1
Podział zadań związanych z diagnozowaniem dzieci: obserwacje „przesiewowe” – nauczyciele, pogłębione – specjaliści wg zasady:
– logopeda: mowa/mutyzm wybiórczy/dzieci obcojęzyczne
– pedagog specjalny: objawy niedostosowania społecznego/dzieci z rodzin dysfunkcyjnych
– psycholog: obszar emocjonalny rozwoju dziecka.
Cały rok szkolny
Dyrektor
Nauczyciele
Nauczyciele specjaliści
2
Przeprowadzenie obserwacji/diagnozy wstępnej w oparciu o arkusze będące składową programu wychowania przedszkolnego.
wrzesień-październik
Nauczyciele grup
3
Badanie rozwoju mowy przez logopedę.
Badania psychologiczne/badania prowadzone przez pedagoga specjalnego/psychologa w ramach „diagnozy pogłębionej”.
Listopad
/kwiecień/
czerwiec
Psycholog
Pedagog specjalny
4
Formułowanie wniosków z obserwacji/diagnozy wstępnej oraz końcowej – określenie mocnych
i słabych stron grupy.
Październik/
kwiecień
Nauczyciele grup we współpracy ze specjalistami
5
Współpraca nauczycieli ze specjalistami zatrudnionymi w przedszkolu – ustalenie zasad
i harmonogramu współpracy.
Cały rok szkolny
Nauczyciele grup we współpracy ze specjalistami
6
Informowanie rodziców o postępach/ewentualnych problemach rozwojowych wychowanków. Organizacja konsultacji dla rodziców w formie porad indywidualnych/warsztatów/konsultacji.
Cały rok szkolny
Nauczyciele grup
7
Zaspakajanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych podczas bieżącej pracy z dziećmi.
W ciągu roku szkolnego
Nauczyciele grup
Nauczyciele specjaliści
8
Prace powołanych zespołów do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej:
– planowanie pracy,
– prowadzenie i dokumentowanie zajęć rewalidacyjnych,
– organizowanie spotkań z rodzicami i specjalistami,
– podsumowanie wyników pracy.
Wg harmonogramu zespołu
Zespołu ds. ppp
9
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej we wszystkich formach wskazanych
w rozporządzeniu ws. ppp tj:
  • bieżąca praca z dzieckiem
  • zajęcia rozwijające uzdolnienia
  • zajęcia specjalistyczne: korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne oraz inne zajęć o charakterze terapeutycznym;
  • zindywidualizowana ścieżka realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego (w razie potrzeby)
  • porady i konsultacje.
Cały rok szkolny
Dyrektor
Nauczyciele grup
Nauczyciele specjaliści
10
Doskonalenie wewnętrznych procedur i narzędzi do organizowania, udzielania i dokumentowania udzielanej dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego.
Cały rok szkolny
Dyrektor
Nauczyciele grup
Nauczyciele specjaliści
Współpraca z podmiotami działającymi na rzecz wsparcia rodziny
1
Nawiązanie współpracy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Łęcznej w procesie diagnostycznym i postdiagnostycznym, w szczególności w zakresie oceny funkcjonowania dzieci, barier i ograniczeń w środowisku utrudniających ich funkcjonowanie i uczestnictwo w życiu przedszkola oraz efektów działań podejmowanych w celu poprawy funkcjonowania dziecka oraz planowania dalszych działań. Opracowywanie informacji na temat dzieci przez nauczycieli na potrzeby opracowywanych przez poradnię opinii/orzeczeń.
W ciągu roku szkolnego
Dyrektor
2
Współpraca z instytucjami szkoleniowymi/metodykami – przeprowadzenie warsztatów dla nauczycieli podnoszących ich kompetencje w zakresie współpracy z rodzicami/zasad udzielania wsparcia rodzinie/reagowania w sytuacjach trudnych i kryzysowych oraz przeprowadzanie warsztatów dla rodziców.
W ciągu roku szkolnego
Dyrektor
3
Współpraca z Powiatową Komendą Policji w Łęcznej – współpraca z policją w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej, włączenie się policji w działalność profilaktyczną przedszkola.
W razie potrzeb
Dyrektor
Wszyscy nauczyciele
4
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łęcznej – współpraca z asystentami rodziny, pomoc uprawnionym rodzicom w uzyskaniu dofinansowania dożywiania w przedszkolu i innych form pomocy.
W razie potrzeb
Dyrektor
Nauczyciele grup
6
Powiatowe Centrum Pomocy w Rodzinie – współpraca z centrum i opiekunami dzieci w przypadku uczęszczania do przedszkola dzieci objętych pieczą zastępczą.
W razie potrzeb
Dyrektor
Pedagog specjalny
Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu inicjatyw/działań w zakresie zachęcania i wspierania dzieci do rozwijania ich aktywności fizycznej.
1
Codzienna aktywność ruchowa przedszkolaków w formie ćwiczeń i zabaw ruchowych, w tym codzienna (w miarę możliwości) organizacja zajęć na świeżym powietrzu w każdej grupie wiekowej.
W ciągu roku szkolnego
Wszyscy nauczyciele
2
Wykorzystywanie przez nauczycieli różnorodnych metod pobudzających dzieci do aktywności fizycznej tj. opowieść ruchowa, gimnastyka twórcza R. Labana, K. Orfa, gimnastyki rytmicznej A. i M. Kniessów oraz ruchu rozwijającego W. Sherborne.
W ciągu roku szkolnego
Wszyscy nauczyciele
3
Organizowanie zabaw rytmicznych przy muzyce i piosenkach/zabaw tanecznych/zumba/aerobik.
W ciągu
r. szkolnego
Wszyscy nauczyciele:
4
Informacje dla rodziców nt. znaczenia aktywności ruchowej u dzieci na gazetce dla rodziców, stronie Internetowej.
W ciągu
r. szkolnego
Wszyscy nauczyciele
5
Udział w akcji społecznej „Narodowy Dzień Sportu 2023”.
Wrzesień
E. Kalita
6
Udział w akcji: „Sprintem do Maratonu” organizowanej przez wydawnictwo: „Bliżej Przedszkola”, mającej na celu promocja zdrowego stylu życia i aktywnego spędzania czasu, w tym czasu na świeżym powietrzu.
Maj
Koordynator:
E. Kalita
7
Spotkania z trenerami różnych dyscyplin/ wycieczki do różnych obiektów sportowych tj. stadion/basen pływacki/hala sportowa.
  • Wycieczka na stadion „GKS Górnik Łęczna” w celu poznania obiektu / grupy IV, V.
W ciągu roku szkolnego
Nauczyciele:
L. Mączka
B. Drygiel
8
Udział w wydarzeniu sportowym o zasięgu europejskim: „Move week”, mającym na celu promowanie korzyści płynących z aktywnego stylu życia oraz regularnego uprawniania sportu i aktywności fizycznej.
Maj
Koordynator:
I.Walenciuk
9
„Dzień Pustej Klasy” – udział przedszkolaków w międzynarodowym święcie edukacji na świeżym powietrzu.
Czerwiec
Koordynator:
E. Kalita
10
Zorganizowanie: „X Międzyprzedszkolnej Olimpiady Sportowej” w patrnerstwie z GKS Górnik Łęczna, Górnik Łęczna S.A.
Czerwiec
Koordynator:
Dyrektor
E. Kalita
M. Grosiak
11
Udział w akcji Misiowej Mamy: „Spacerujemy – zdrowia nie marnujemy!” – zachęcanie rodziców do cyklicznego spacerowania z dziećmi.
W ciągu roku szkolnego
Nauczyciele:
B. Drygiel
M. Grosiak
I. Wójcik
12
Wzbogacenie bazy przedszkola w przybory sportowe do ćwiczeń gimnastycznych, zabaw ruchowych
i zabaw na świeżym powietrzu, np.: krążki gimnastyczne, laski gimnastyczne itp.
W ciągu
r. szkolnego
Dyrektor
13
„Święto Rodziny na sportowo” – piknik w plenerze. Zabawy sportowe dla wszystkich.
Maj / czerwiec
L. Mączka
E. Góźdź
E. Kalita
14
Spotkanie z lekarzem – pogadanka na temat prawidłowej postawy ciała.
I pólrocze
M. Grosiak
I. Wójcik
15
Przekazanie wiedzy na temat zdrowego stylu życia – pogadanka z instruktorem fitness.
kwiecień
M. Grosiak
I. Wójcik
16
Zorganizowanie Międzyprzedszkolnego Konkursu Plastycznego „Moja Rodzinka żyje zdrowo”.
marzec
B. Brzezicka
M. Dziubak
17
Zorganizowanie wernisażu plakatów „Ja, mama i tata ćwiczymy zimą i latem”.
kwiecień
B. Brzezicka
M. Dziubak
18
Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej: zabawy
i zajęcia zorganizowane, wykorzystanie przyborów i atrakcyjnych rekwizytów, zorganizowanie w salach kącików sportowych, akcenty w dekoracji przedszkola o charakterze sportowym.
W ciągu
r. szkolnego
B. Brzezicka
M. Dziubak
19
,,Nie lada to gratka! Poznajemy Misia Uszatka” – projekt edukacyjny-czytelniczy.
W ciągu
r. szkolnego
B. Drygiel
E. Góźdź
20
,,Sport i zabawa to dobra sprawa” – projekt edukacyjny promujący aktywność fizyczną.
W ciągu
r. szkolnego
B. Drygiel
E. Góźdź
21
22
23
24
„Sprawne ciało, lepsza mowa” – wpływ motoryki dużej na rozwój mowy. Cykl 3 spotkań w ramach zajęć grupowych w grupach 4,5-latki.
„Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy” – projekt ogólnopolski. Propagowanie czytelnictwa wśród dzieci. Kształtowanie dojrzałości emocjonalnej i społecznej wśród dzieci.
„Poranna gimnastyka Królika na dobry początek dnia” – zabawy przy muzyce (aerobik, zumba dla dzieci).
„Króliki na start” – projekt edukacji sportowej z wykorzystaniem metod aktywizujących.
II semestr 2023/2024.
W ciągu
r. szkolnego
W ciągu
r. szkolnego
W ciągu
r. szkolnego
A.Dybich
B. Brzezicka
M. Dziubak
L. Mączka
E. Góźdź
L.Mączka
E.Góźdź
Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi
i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.
Zadania do realizacji
Termin
Osoby odpowiedzialne
1.
Diagnoza potrzeb szkoleniowych nauczycieli w zakresie rozwijanie umiejętności metodycznych
w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych
w procesach edukacyjnych.
wrzesień
Lider WDN
2.
Bezpieczne korzystanie z Internetu „Dzień bezpiecznego Internetu” – inicjatywa mająca na celu informowanie o zagrożeniach płynących z sieci oraz promowanie bezpieczeństwa informatycznego.
luty
Koordynator:
Ewa Kalita
3.
Udział w projekcie: „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” – wykonywanie zadań z poszczególnych modułów z wykorzystaniem narzędzi informatycznych/warsztat literackie on-line/sprawozdawczość na stronie www.mac.pl/malymis
Wg harmonogramu projektu
M. Grosiak
I. Wójcik
4.
Planowanie zajęć z zakresu podstaw kodowania z wykorzystaniem maty do kodowania, dywanu interaktywnego.
Wg. potrzeb
Nauczyciele
5.
Wybór optymalnej formy kształcenia na odległość w przypadku konieczności wprowadzenia edukacji zdalnej, w porozumieniu z rodzicami:
nauczanie w formie konsultacji wspomaganej komputerem,
korespondencyjnej wymiany materiałów szkoleniowych i prac kontrolowanych oraz konsultowania się dziecka z nauczycielem różnymi sposobami (telefon, poczta elektroniczna, Skype),
wymiana informacji miedzy nauczycielem, a rodzicem z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, przesyłanie zadań/ propozycji jako posty,
tworzenie poczty grupowej.
W razie potrzeb
Dyrektor
6.
Zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych dzieci poprzez przestrzeganie zapisów „Polityki bezpieczeństwa danych osobowych” m.in. przechowywanie danych w bezpiecznym miejscu, przetwarzania danych w zakresie nadanym upoważnieniom.
Cały rok szkolny
Dyrektor
Nauczyciele
7.
Wykorzystanie TIK na zajęciach indywidualnych i grupowych, w szczególności wykorzystanie programu multimedialnego mTalent.
Cały rok szkolny
A.Dybich
8.
Przygotowywanie prezentacji interaktywnych z języka angielskiego i hiszpańskiego.
Cały rok szkolny
I.Walenciuk

3. Realizacja zadań wynikających z działalności statutowej przedszkola

 

3.1 Udział dzieci i nauczycieli w konkursach, przeglądach

 

1. Udział w konkursach organizowanych przez instytucje zewnętrzne: plastycznych, muzycznych, recytatorskich, przyrodniczych i ekologicznych.
Korzystanie z bazy konkursów na stronach:
https://blizejprzedszkola.pl/konkursy
https://konkursydladzieci.eu/
3.2.Organizacja konkursów przez przedszkole:
– „W krainie pluszowego misia” Międzyprzedszkolny Przegląd Poezji Dziecięcej
– koordynator: Ewa Kalita, Ilona Wójcik, Irmina Walenciuk / listopad 2023r.
– „Duży i mały, to sportowiec doskonały” – X Międzyprzedszkolna Olimpiada Sportowa czerwiec 2024r.
– koordynator: Wioleta Chołast, Ewa Kalita, Monika Grosiak; wszystkie nauczycielki / czerwiec
– „Moja rodzinka żyje zdrowo” – Międzyprzedszkolny Konkurs Plastyczny
– koordynator: Bożena Brzezicka, Milena Dziubak / marzec
– „Ruch to zdrowie – każdy przedszkolak Ci to powie” – Międzyprzedszkolny Konkurs fotograficzny
– koordynator: Ewa Kalita, Irmina Walenciuk / I półrocze
3.2 Organizacja imprez i uroczystości
Lp.
Nazwa imprezy/uroczystości
Termin realizacji
Uwagi
1.
Dzień Kropki
15.09.2023
Koordynator: E. Kalita
2.
Dzień Przedszkolaka
20.09.2023
Koordynator:
B. Brzezicka, M. Dziubak
3.
Bitwa o most lubelski w Łęcznej
20.09.2023
Koordynator: B. Drygiel
4.
Powitanie jesieni
20.09.2023
Nauczyciele grup
5.
Dzień Chłopaka
29.09.2023
Nauczyciele grup
6.
Dzień Edukacji Narodowej / dekoracja w sali
Tablica na holu
13.10.2023
do 12.10.2023
Koordynator: B. Drygiel,
L. Mączka
A.Dybich, W. Rudzińska, J. Duda
7.
Święto Niepodległości / dekoracja w sali
Tablica na holu
10.11.2023
do 08.11.2023
Koordynator: M. Dziubak,
B. Brzezicka
E. Kalita, I. Walenciuk
8.
Dzień Postaci z Bajek
06.11.2023
Nauczyciele grup
9.
„W krainie pluszowego misia” Międzyprzedszkolny Przegląd Poezji Dziecięcej – Dzień Pluszowego Misia
24.11.2023
Koordynator: E. Kalita, I. Wójcik, I. Walenciuk
10.
Dzień Pluszowego Misia
27.11.2023
Nauczyciele grup
11.
Andrzejki
28-30.11.2023
Nauczyciele grup
12.
Barbórka / tablica na holu
dekoracja w sali
04.12.2023
Koordynator: M. Dziubak,
B. Brzezicka
M. Grosiak, I. Wójcik
13.
Mikołajki
06.12.2023
Koordynator: I. Walenciuk
Nauczyciele grup
14.
Wigilia w przedszkolu / Jasełka
19.12.2023
Nauczyciele: B. Drygiel, E. Góźdź
15.
Bal karnawałowy
17.01.2024
Nauczyciele grup
16.
Dzień Babci i Dzień Dziadka
22-26.01.2024
Nauczyciele grup
17.
Powitanie Wiosny
21.03.2024
Koordynator: I. Wójcik,
M. Grosiak
18.
Dzień Kobiet
08.03.2024
Nauczyciele grup
19.
Dzień Osób z Zespołem Downa
22.03.2024
Koordynator: A. Dybich,
W. Rudzińska, J. Duda
20.
Święta Wielkanocne / dekoracja w sali
26.03.2024
Nauczyciele: L. Mączka, E. Góźdź
21.
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
03.04.2024
Koordynator: A. Dybich,
W. Rudzińska, J. Duda
22.
Światowy Dzień Ziemi / tablica na holu
22.04.2024
Koordynator: L. Mączka,
B. Drygiel, E. Góźdź
23.
#SprzątamyDlaPolski
Kwiecień
Koordynator:
E. Kalita
24.
Święto Rodziny
20-25.05.2024
Nauczyciele grup
25.
Dzień Dziecka
03.06.2024
Koordynator: B. Drygiel,
L. Mączka, E. Góźdź
26.
X Międzyprzedszkolna Olimpiada Przedszkolna „Duży i mały to sportowiec doskonały”.
Przygotowanie drużyny sportowej.
Przygotowanie tancerek i pomocników.
Czerwiec
Dyrektor,
Koordynator: E. Kalita,
M. Grosiak, wszystkie nauczycielki
B. Drygiel, E. Góźdź
L. Mączka, I. Walenciuk
27.
„Dzień Pustej Klasy”
Czerwiec
Koordynator: E. Kalita, A. Dybich
Chętni nauczyciele
27.
Zakończenie Roku Przedszkolnego 2023 / 2024
Pożegnanie Starszaków
Grupa IV
Grupa V
20.06.2024
19.06.2024
20.06.2024
Koordynator: E. Kalita, I. Wójcik
L. Mączka, E. Góźdź
B. Drygiel, E. Góźdź
29.
Asysta dzieci na meczu piłkarek
Wg kalendarza GKS GÓRNIK
Koordynator: E. Kalita
30.
Pasowanie na Przedszkolaka gr. I
Pasowanie na Tygrysa gr.III
Czerwiec
Listopad
Wójcik, M. Grosiak
B. Brzezicka, M. Dziubak
31.
„Dzień Piżamy”
październik
Koordynator: E. Kalita
Chętni nauczyciele
Ferie zimowe: 29 stycznia – 11 lutego 2024r.
3.3 Współpraca ze środowiskiem lokalnym
L.p
Instytucje
Osoba odpowiedzialna
Termin
1.
Cykl spotkań z ciekawymi ludźmi – rodzicami przedszkolaków (doradztwo zawodowe)
Wszystkie nauczycielki
Cały rok szkolny
2.
Przedszkole nr 1,2,4 , MGBP
Międzyprzedszkolny Przegląd Poezji Dziecięcej „W krainie pluszowego misia” MGB
E. Kalita, I. Wójcik,
I. Walenciuk
Listopad
3.
Przedszkole nr 1,2,4, Mali Odkrywcy, Casper, Aniołek, Przedszkole w Puchaczowie, Przedszkole Samorządowe w Milejowie, Górnik Łęczna S.A.,
GKS Górnik Łęczna,
X Międzyprzedszkolna Olimpiada Sportowa „Duży i mały, to sportowiec doskonały”
Dyrektor, E. Kalita, M.Grosiak
Wszystkie nauczycielki
Czerwiec
4.
Centrum Kultury
Przeglądy, konkursy, pokazy, wernisaże
Wszystkie nauczycielki
Cały rok szkolny
5.
Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna im. Z. Herberta
„Koszyk z książkami” – spotkania czytelnicze, wypożyczanie książek.
Grupa IV, Grupa V
Cały rok szkolny
6.
Lokalne media – promocja przedszkola
M. Grosiak, I. Walenciuk, M. Dziubak
Cały rok szkolny
7.
Poradnia psychologiczno-pedagogiczna
Wszyscy specjaliści
Wychowawcy grup
Cały rok szkolny
8.
Komenda Powiatowa Policji w Łęcznej – udział w spotkaniach z przedstawicielami policji w celu poznanie pracy policjanta; utrwalenie podstawowych przepisów ruchu drogowego i właściwego zachowania się w różnych sytuacjach.
Dyrektor
Wrzesień
Czerwiec
9.
Komenda Powiatowa Straży Pożarnej w Łęcznej – udział z przedstawicielami straży w celu poznania odpowiedzialnej pracy strażaka; utrwalenie podstawowych zasad właściwego zachowania się w różnych sytuacjach.
Dyrektor
Czerwiec
10.
Urząd Miasta Łęczna – „Rocznica walki o most lubelski” – udział w uroczystości
z w/w okazji. Poszerzenie wiedzy o historii regionu i miasta. Rozwijanie aktywności w życiu społeczności lokalnej.
Bogusława Drygiel
Wrzesień
11.
LW BOGDANKA S. A. – sponsor strategiczny X Miedzyprzedszkolnej Olimpiady Sportowej „Duży i mały to sportowiec doskonały” .
Dyrektor
Czerwiec
12.
Szkoła językowa, przedszkola publiczne i niepubliczne. Pozyskania rekwizytów, materiałów dekoracyjnych, edukacyjnych oraz przeprowadzania wycieczek, warsztatów z j. ang.
I.Walenciuk
Wrzesień / Czerwiec
3.4 Przydział zadań i zajęć dodatkowych nauczycielom
Lp.
Zadanie dodatkowe
Nazwisko i imię nauczyciela
1.
Protokoły rady pedagogicznej
E. Kalita
2.
Strona internetowa przedszkola, Facebook, You Tube
I.Walenciuk, E. Kalita
4.
Biblioteka
B. Brzezicka
5.
Sprzęt sportowo-rekreacyjny
M. Grosiak
6.
Garderoba
L. Mączka
7.
Lider WDN
    1. Szkolenia, kursy, samokształcenie.
    2. Rady Szkoleniowe:

       

      Zorganizować wsparcie w ramach WDN w zakresie przestrzegania obowiązujących przepisów dotyczących prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania. Ujednolicić wpisy w dziennikach – warsztaty / wrzesień

      W ramach WDN przeprowadzić szkolenie rady pedagogicznej poświęcone omówieniu roli dokumentowania przebiegu nauczania, udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz kształcenia specjalnego, w tym dokumentowania oceny postępów i wniosków dotyczących dalszej pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Ujednolicić wpisy w dziennikach specjalistów.

      „Znaczenie profilaktyki wad postawy w prawidłowym rozwoju przedszkolaka” – referat.

      „Znaczenie aktywności ruchowej dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym” – referat.

E. Kalita
L. Mączka; B. Drygiel
A. Dybich, W. Rudzińska, J. Duda
L. Mączka
M. Grosiak
3.5 Zespoły zadaniowe nauczycieli
Lp.
Nazwa zespołu
Skład zespołu
Koordynator zespołu
Terminy realizacji
1.
Zespół do spraw promocji przedszkola
M. Grosiak, M. Dziubak,
I. Walenciuk
I. Walenciuk
Cały rok szkolny
2.
Zespół do spraw statutu, modyfikacji regulaminów i procedur
B. Brzezicka, A. Dybich
B. Brzezicka,
Cały rok szkolny
3.
Zespół do spraw ewaluacji wewnętrznej
B. Drygiel, I. Wójcik,
E. Góźdź
B. Drygiel
Cały rok szkolny
4.
Zespół ds. dydaktyczno-wychowawczych opracowanie planu pracy przedszkola; dokonywanie ewaluacji planu prac i przedstawienie wyników i wniosków Radzie Pedagogicznej 2 razy w roku.
W. Chołast, L. Mączka,
E. Kalita, M. Dziubak
W. Chołast
Cały rok szkolny
5.
Zespół do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej
A.Dybich, W. Rudzińska,
J. Duda
A.Dybich
Cały rok szkolny
Lp.
Zestaw programów wychowania przedszkolnego
Termin realizacji
Osoby odpowiedzialne
1.
1.Program Wychowania Przedszkolnego MAC EDUKACJA
autor: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska,
Renata Paździo
2. „Kocham dobrego Boga”, Komisja Wychowania Katolickiego KEP
3.„Program nauczania języka angielskiego” autorstwa Magdaleny Kłebokowskiej
4.Program adaptacyjny dla dzieci 3-letnich / nr dopuszczenia – 16/3/2017
5. „Mamy dobre maniery” – program autorski / nr dopuszczenia – 15/2/2017
Rok szkolny 2023/2024
Rok szkolny 2023/2024
Rok szkolny 2023/2024
Rok szkolny 2023/2024
Rok szkolny 2023/2024
Nauczyciele grup
M. Gajowniak
I.Walenciuk
M. Grosiak, I. Wójcik
M. Grosiak, I. Wójcik
Roczny plan pracy wychowawczo-dydaktycznej Przedszkola Publicznego nr 3 w Łęcznej zatwierdzony uchwałą Rady Pedagogicznej nr 5/2023/24 z dnia 31.08.2023r.
  
jj
Skip to content