Lista regulaminów

Procedura przyprowadzania i odbierania dzieci z przedszkola Publicznego Nr 3 w Łęcznej

PRZYPROWADZANIE DZIECKA DO PRZEDSZKOLA
  1. Dzieci są przyprowadzane do przedszkola i odbierane z przedszkola przez rodziców (opiekunów prawnych). Są odpowiedzialni za ich bezpieczeństwo w drodze do przedszkola i z przedszkola do domu.

2. Rodzice osobiście powierzają dziecko nauczycielowi lub osobie pełniącej dyżur w sali zbiorczej. W przeciwnym wypadku żaden pracownik przedszkola nie może ponosić odpowiedzialności za bezpieczeństwo i zdrowie dziecka.

 

3. W godzinach od 6.00 do 7.30 rodzice (opiekunowie prawni) przyprowadzają dziecko do sali zbiorczej. Punktualnie od godz. 7.30 czynne są już wszystkie grupy. Dzieci rozchodzą się do swoich sal pod opieką nauczycieli. Od tej godziny rodzice przyprowadzają dzieci do sali danej grupy.

 

4. Nauczyciel przyjmujący dziecko pod opiekę od rodziców zobowiązany jest zwrócić uwagę na wnoszone przez dziecko zabawki i przedmioty – czy są one bezpieczne i nie stwarzają zagrożenia.

 

5. Rodzice (opiekunowie prawni) zobowiązani są przyprowadzać do przedszkola dzieci zdrowe i czyste.

 

6. Dziecka chorego lub podejrzanego o chorobę nie należy przyprowadzać do przedszkola. Dzieci np. zakatarzone, przeziębione, kaszlące nie mogą przebywać w grupie z dziećmi zdrowymi. Nauczyciel ma prawo poprosić rodzica o dostarczenie zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do uczęszczania dziecka do przedszkola.

 

7. Rodzice mają obowiązek zgłaszania wszelkich poważnych dolegliwości dziecka i udzielania wyczerpujących informacji na ten temat. Alergie pokarmowe, wziewne należy zgłaszać wyłącznie pisemnie, dołączając zaświadczenie lekarskie.

 

8. Po każdej nieobecności dziecka spowodowanej chorobą zakaźną rodzice zobowiązani są do przedłożenia zaświadczenia lekarskiego potwierdzającego zakończenie leczenia.

ODBIERANIE DZIECKA Z PRZEDSZKOLA

1. Dzieci mogą być przyprowadzane i odbierane przez inne osoby dorosłeupoważnione na piśmie przez rodziców (opiekunów prawnych), zdolne do podejmowania czynności prawnych. Upoważnienie pozostaje w dokumentacji przedszkola. Może ono zostać w każdej chwili odwołane lub zmienione


2. Rodzice (opiekunowie prawni) ponoszą odpowiedzialność prawną za bezpieczeństwo dziecka odebranego z przedszkola przez upoważnioną przez nich osobę.


3. Jeśli dziecko będzie się opierało, płakało lub z innych przyczyn nie będzie chciało wyjść z przedszkola z osobą upoważnioną przez rodziców, dziecko nadal pozostanie pod opieką nauczyciela, a dyrektor lub (w przypadku jego nieobecności) nauczyciel niezwłocznie skontaktuje się telefonicznie z rodzicami w celu ustalenia dalszego postępowania.


4. Wydanie dziecka osobie upoważnionej przez rodziców nastąpi po wcześniejszym okazaniu przez taką osobę dowodu osobistego – nauczyciel zobowiązany jest do wylegitymowania tej osoby.


5. W przypadku telefonicznej prośby rodzica, upoważnienia słownego, nauczyciel zobowiązany jest wykonać telefon sprawdzający do rodzica i potwierdzić wcześniejszą informację.


6. Nauczyciel każdej grupy jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji adresów zamieszkania, miejsca pracy i numerów kontaktowych rodziców, prawnych opiekunów dzieci oraz osób upoważnionych pisemnie przez rodziców do odbioru dziecka.


7. Odbiór dziecka następuje w danej grupie do godziny 15.00–15.30 (w zależności od grafiku pracy nauczycieli), a od godz. 15.30 do 17.00 na sali zbiorczej.


8. Nauczyciel powinien nie tylko wiedzieć, ale także widzieć, kto odbiera dziecko z przedszkola. Z terenu przedszkolnego można pozwolić dziecku odejść dopiero wtedy, gdy rodzic (osoba upoważniona) dotarł na miejsce pobytu grupy.


9. Przedszkole może odmówić wydania dziecka w przypadku, gdy stan osoby odbierającej dziecko wskazuje na spożycie alkoholu czy zachowanie agresywne. W takim przypadku personel przedszkola ma obowiązek zatrzymać dziecko w przedszkolu do czasu wyjaśnienia sprawy. W takich okolicznościach nauczyciel zobowiązany jest skontaktować się z drugim rodzicem lub osobą upoważnioną przez rodziców. O zaistniałym fakcie powinien zostać poinformowany dyrektor.


10. Życzenie rodziców dotyczące nie odbierania dziecka przez jednego z rodziców musi być poświadczone przez orzeczenie sądowe.

POSTĘPOWANIE W SYTUACJI NIEODEBRANIA DZIECKA Z PRZEDSZKOLA LUB ZGŁOSZENIA SIĘ PO DZIECKO OSOBY NIEMOGĄCEJ SPRAWOWAĆ OPIEKI


1. Dzieci powinny być odbierane z przedszkola najpóźniej do godziny 17.00.


2. W przypadku braku możliwości odbioru dziecka z przedszkola (w godzinach pracy przedszkola – sytuacje losowe) rodzice lub opiekunowie zobowiązani są do poinformowania o zaistniałej sytuacji oraz do uzgodnienia innego sposobu odbioru dziecka.


3. W razie wyczerpania wszystkich możliwości odbioru dziecka przez rodziców, prawnych opiekunów lub osób upoważnionych pisemnie nauczyciel ma obowiązek powiadomić o zaistniałej sytuacji dyrektora przedszkola oraz skontaktować się z Policyjną Izbą Dziecka.


4. Z przebiegu zaistniałej sytuacji nauczyciel sporządza protokół zdarzenia podpisany przez świadków, który zostaje przekazany do wiadomości dyrektora, Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Z procedurą przyprowadzania i odbierania dzieci z przedszkola zostali zapoznani wszyscy pracownicy przedszkola w dniu 30.08.2010 roku rodzice w dniu 15.09.2010.Potwierdzenia stanowią podpisy pracowników pod procedurą oraz listy obecności rodziców na zebraniach organizacyjnych (wrzesień).


2. Procedura obowiązuje wszystkich pracowników przedszkola, rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola oraz osoby przez nich upoważnione do odbioru dzieci.


3. Procedura obowiązuje od dnia 1 września 2010 r., została zatwierdzona przez Radę Pedagogiczną w dniu 30.08.2010r. oraz Radę Rodziców w dniu 15.09.2010r.

REGULAMIN KORZYSTANIA Z KARTY MAGNETYCZNEJ REJESTRUJĄCEJ RZECZYWISTY CZAS POBYTU (WEJŚCIA I WYJŚCIA) DZIECKA W PRZEDSZKOLU PUBLICZNYM NR 3 W ŁĘCZNEJ

 

1. Elektroniczny system ewidencji pobytu dziecka w Przedszkolu obowiązuje wszystkie dzieci i ich rodziców (opiekunów prawnych) korzystające z usług Przedszkola.


2. Elektroniczny system ewidencji, rejestruje czas pobytu dziecka w Przedszkolu za pomocą rejestratora zamontowanego w Przedszkolu i kart zbliżeniowych przypisanych do każdego dziecka.


3. Przyprowadzając dziecko Rodzic (opiekun prawny) rejestruje to zdarzenie przykładając kartę zbliżeniową do czytnika umieszczonego w Przedszkolu. System automatycznie rejestruje godzinę, o której dziecko zostało przyprowadzone lub odebrane (urządzenie wykrywa pojawienie się karty w zasięgu czytnika sygnałem dźwiękowym i świetlnym – zapala się dioda).


4. Odbierając dziecko z Przedszkola postępuje się analogicznie jak wyżej – przyłożenie karty do czytnika.


5. Zarejestrowane informacje trafiają do oprogramowania, które zlicza czas pobytu dziecka w Przedszkolu. Pracownik przedszkola posiada elektroniczny raport zawierający ilość godzin jakie dziecko spędziło w placówce.


6. Na podstawie zarejestrowanej obecności dziecka, automatycznie naliczana jest opłata za całodzienne wyżywienie.


7. Brak elektronicznego zarejestrowania wejścia/wyjścia dziecka ze względu na brak karty, wiąże się z naliczeniem odpłatności za dany dzień wg maksymalnej liczby godzin pracy przedszkola (tj. od godz. 6.00 do godz. 17.00) z odliczeniem 5 godzin na bezpłatną realizację podstawy programowej. Każda w/w sytuacja powinna być zgłoszona referentowi, celem ujęcia dziecka do przygotowania całodziennego wyżywienia.


8. Rodzice/opiekunowie zobowiązani są przyprowadzać dziecko najpóźniej o godz. 8.00. z uwagi na realizację Podstawy programowej w godzinach od 8.00 do 13.00. Po tym czasie wejście do Przedszkola będzie zamknięte.


9. Ze względu na brak w Przedszkolu grup 5 godzinnych (bezpłatnych), minimalny czas pobytu dziecka w Przedszkolu wynosi 6 godzin ( tj. od godz. 8.00 do godz. 14.00). W wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach dziecko może być odebrane wcześniej, jak i przyprowadzone później.


10. Rozliczenie godzinowe za pobyt dziecka w Przedszkolu odbywa się na mocy: Uchwał Nr XLIV/239/2018 Rady Miejskiej w Łęcznej z dnia 27.02.18. oraz Uchwały Nr VIII/39/201 Rady Miejskiej w Łęcznej z dnia 24.04.19r. w sprawie określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego.


11. Przedszkole daje w depozyt Rodzicom/opiekunom jedną kartę służącą do rejestracji jednego dziecka w systemie. Rodzic/opiekun potwierdza własnoręcznym podpisem jej przyjęcie i zwrot. Rodzic/opiekun jest zobowiązany do zwrotu karty w przypadku zaprzestania korzystania ze świadczeń Przedszkola. W przypadku niespełnienia w/w obowiązku, obowiązany jest do zapłaty kary umownej w wysokości kosztu zakupu nowej karty.


12. Oprócz karty, o której mowa w punkcie 13 istnieje możliwość nabycia kart dodatkowych. Koszt nabycia dodatkowej karty jest zgodny z obowiązującym cennikiem producenta kart i leży po stronie Rodzica/opiekuna.


13. W przypadku zgubienia, zniszczenia, bądź innej utraty karty magnetycznej Rodzic/opiekun jest zobowiązany do natychmiastowego powiadomienia o tym fakcie Dyrektora Przedszkola. Na wniosek Rodzica/opiekuna zostanie wydana nowa karta. Koszt wydania nowej karty jest zgodny z obowiązującym cennikiem producenta kart i leży po stronie Rodzica/opiekuna.


14. Wszystkie dane osobowe, przetwarzane przez system, wykorzystywane będą tylko i wyłącznie w celu naliczania opłat za pobyt dziecka w Przedszkolu.


15. Regulamin wchodzi w życie w terminie 14 dni od podania go do publicznej wiadomości na tablicy ogłoszeń oraz stronie internetowej Przedszkola Publicznego Nr 3 w Łęcznej.

PROCEDURA PRZYJMOWANIA I ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW W PRZEDSZKOLU PUBLICZNYM NR 3 W ŁĘCZNEJ

Podstawa prawna:
• Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2022r. poz. 2000),
• Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5 poz. 46).

§1
Przyjmowanie i rejestrowanie skarg i wniosków
1. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej lub ustnie do protokołu (wzór stanowi załącznik do procedury) podczas spotkania z Dyrektorem Przedszkola.
2. Rejestr skarg i wniosków prowadzi samodzielny referent Przedszkola.
3. Rejestr skarg uwzględnia następujące rubryki:
1) liczba porządkowa,
2) data wpływu skargi/wniosku,
3) data rejestrowania skargi/wniosku,
4) adres osoby lub instytucji wnoszącej skargę/wniosek,
5) informacja na temat, czego dotyczy skarga/wniosek,
6) termin załatwienia skargi/wniosku,
7) data załatwienia,
8) krótka informacja o sposobie załatwiania sprawy.
4. Do rejestru nie wpisuje się pism skierowanych do wiadomości Przedszkola.

§2
Kwalifikowanie skarg i wniosków
1. Kwalifikowania sprawy jako skarg lub wniosku dokonuje Dyrektor.
2. Każda sprawa zakwalifikowana przez Dyrektora jako skarga lub wniosek wpisywana jest do Rejestru skarg i wniosków.
3. Jeśli z treści skargi lub wniosku nie można ustalić ich przedmiotu, Dyrektor wzywa wnoszącego o wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
4. Skargi/wnioski, które nie należą do kompetencji Przedszkola, są rejestrowane, a następnie przesyłane do właściwego organu oraz powiadamiając się o tym wnoszącego.
5. Skargi/wnioski anonimowe po dokonaniu rejestracji pozostają bez rozpoznania.

§3
Rozpatrywanie skarg i wniosków
1. Skargi/wnioski rozpatruje Dyrektor Przedszkola lub osoba przez niego upoważniona.
2. Skarga dotycząca określonej osoby nie może być przekazana do rozpatrzenia tej osobie, ani osobie, wobec której pozostaje ona w stosunku nadrzędności służbowej.
3. Z wyjaśnienia skargi/wniosku sporządza się następują dokumentację:
1) oryginał skargi/wniosku,
2) notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego,
3) materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/wniosku,
4) odpowiedź do wnoszącego, w której został powiadomiony o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym jej wysłaniem,
5) inne pisma, jeśli sprawa tego wymaga.
4. Odpowiedź do wnoszącego winna zawierać:
1) oznaczenie organu, od którego pochodzi,
2) wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów/wniosków zawartych w skardze/wniosku,
3) uzasadnienie, jeżeli skarga/wniosek została załatwiona odmownie,
4) imię i nazwisko osoby rozpatrującej skargę.
5. Pełna dokumentacja po zakończeniu sprawy przechowywana jest w archiwum Przedszkola.

§4
Terminy rozpatrywania skarg i wniosków
1. Skargę/wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki.
2. Skargę/wniosek rozpatruje się zgodnie z przepisami KPA.
1) do 1 miesiąca, gdy wszczyna się postępowanie wyjaśniające,
2) do 2 miesięcy, gdy skarga lub wniosek wymaga zdobycia dodatkowych szczegółowych informacji lub zgromadzenia dodatkowych dokumentów.

 

 

Standardy Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem w Przedszkolu Publicznym nr 3 w Łęcznej

Standardy Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem
w Przedszkolu Publicznym nr 3 w Łęcznej - Kliknij, aby pobrać dokument.

jj
Skip to content