SZANOWNI RODZICE
Przedstawiam Państwu projekt pod tytułem: Moja angielsko-hiszpańska przygoda podczas, którego dzieci ze wszystkich grup wiekowych, będą uczyły się języka angielskiego wraz z elementami języka hiszpańskiego. Projekt realizowany w roku 2022/2023 w Przedszkolu Publicznym Nr 3 w Łęcznej we wszystkich grupach wiekowych.
Autor projektu: Irmina Walenciuk
Przede wszystkim niniejszy projekt ma przyczyniać się do pozytywnego nastawienia młodych ludzi do nauki języka angielskiego i hiszpańskiego oraz kształtować motywację do nauki tych języków.
Cele szczegółowe:
– rozbudzenie wśród dzieci ciekawości poznawczej językiem angielskim i hiszpańskim.
– rozwijanie aktywności i kreatywności podczas przygotowania przez dzieci szerokiej gamy plakatów i gazetek ściennych, przedstawiających poznane słownictwo w języku hiszpańskim
i angielskim
– rozwijanie takiej cechy jak pracowitość, podczas wykonywania zadań domowych, które dzieci otrzymują od nauczyciela i nad którymi należy dalej pracować wspólnie z rodzicami lub innymi członkami rodziny
– wzmacnianie u dzieci wiary we własne siły, swoje możliwości, zwłaszcza podczas brania udziału w konkursie języka angielskiego i hiszpańskiego na zakończenie projektu
– kształtowanie umiejętności dyskutowania, kiedy to dzieci dokonują wyboru tematów
i słownictwa do przetłumaczenia na język angielski i hiszpański.
Konkretne działania:
– słuchanie i odgrywanie wybranych scen w języku angielskim i hiszpańskim
– oglądanie bajek, historyjek w języku angielskim i hiszpańskim
– poznawanie równolegle słówek w języku angielskim i hiszpańskim
– praca nad poprawną wymową
– oglądanie prezentacji multimedialnych służących do poznania różnic i podobieństw
w obyczajach, kulturze Wielkiej Brytanii oraz Hiszpani
– przedszkolaki poznają wybrane zabytki Londynu, stolicy Hiszpani oraz postaci będące symbolami Anglii , Hiszpani
– prezentacja prac artystycznych uczniów na stronie internetowej przedszkola oraz tablicach informacyjnych przedszkoli
– przygotowanie kontraktu, który zawiera wytyczne dotyczące zachowania na zajęciach oraz konkretne cele