Roczny plan pracy Przedszkola Publicznego nr 3
na rok szkolny 2024/2025
„Kto ty jesteś, Polak mały”
– wspieranie i rozwijanie postaw społecznych i patriotycznych
MOTTO:
„Patriotyzm oznacza umiłowanie tego, co ojczyste:
umiłowanie historii, tradycji, języka czy samego krajobrazu ojczystego.
Jest to miłość, która obejmuje również dzieła rodaków i owoce ich geniuszu. (…)
Ojczyzna jest dobrem wspólnym wszystkich obywateli
i jako taka, jest też wielkim obowiązkiem”
Jan Paweł II „Pamięć i tożsamość”
Opracował zespół w składzie:
- Dyrektor mgr Wioleta Chołast
- mgr Bajor Beat
- mgr Agnieszka Pietrzak
Plan zaopiniowany pozytywnie
Uchwałą Rady Pedagogicznej Nr 04/2024/2025
z dnia 30 sierpnia 2024 roku
Zawartość planu rocznego na rok szkolny 2024/2025
Wstęp
Podstawa prawna
1. Cele priorytetowe przedszkola na rok szkolny 2023/2024
2. Obszary działalności przedszkola wraz z określeniem sposobu realizacji zadań
2.1. Zadania wynikające z wniosków z diagnozy pracy przedszkola
2.2. Zadania wynikające z wniosków z nadzoru sprawowanego przez dyrektora przedszkola w roku szkolnym 2022/2023
2.3 Zadania wynikające z kierunków polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2023/2024
3. Realizacja zadań wynikających z działalności statutowej przedszkola
3.1 Udział dzieci i nauczycieli w konkursach, przeglądach
3.2 Organizacja imprez i uroczystości
3.3 Współpraca ze środowiskiem lokalnym
3.4 Przydział zadań i zajęć dodatkowych nauczycielom
3.5 Zespoły zadaniowe nauczycieli
Wstęp
Roczny plan pracy przedszkola powstał w oparciu o wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2023/2024
Roczny plan pracy uwzględnia ponadto:
- kierunki polityki oświatowej państwa określone przez MEN na rok szkolny 2024/2025
- wnioski sformułowane na posiedzeniu rady pedagogicznej kończącym rok szkolny 2023/2024
- diagnozę potrzeb i zainteresowań
- oczekiwania rodziców względem przedszkola
- treści zawarte w dopuszczonych do użytku i przyjętych do realizacji programach wychowania przedszkolnego
- treści podstawy programowej oraz statutu przedszkola.
Podstawa prawna
Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa ustalone na rok 2023/2024
Wnioski z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora Przedszkola Publicznego nr 3 w Łęcznej w roku szkolnym 2023/2024
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. prawo oświatowe
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty
Rozporządzenie z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego
Rozporządzenie z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek
Rozporządzenie MEN z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli
Rozporządzenie MEN z dnia z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego (…)
Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej
w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
Rozporządzenie MEN z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych
Rozporządzenie MENiS z dnia 31.12.2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach
Rozporządzenie MEN z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki
Rozporządzenie MEN z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.
Kształtowanie u dzieci postaw patriotycznych jest zadaniem trudnym. Rozpoczyna się ono już od progu rodzinnego domu i towarzyszy dzieciom również w przedszkolu oraz w codziennym życiu. Wiąże się ono z rozwojem dojrzałej postawy patriotycznej w przyszłości. Aby efekt był satysfakcjonujący bardzo ważne jest, aby wszelkie oddziaływania toczyły się na przestrzeni czasu i pozwalały młodym ludziom rozwijać pozytywne postawy do swojego kraju, regionu, miasta oraz najbliższego otoczenia w którym żyją. Zanim ukształtuje się ta właściwa postawa patriotyczna, wobec Ojczyzny jako integralnej całości, musimy wyrobić w dziecku przywiązanie do małych a zarazem wielkich rzeczy np. poszczególnych pojęć, którymi są: symbole narodowe, obyczaje, tradycje, obrzędy, ludzie z różnych grup społecznych itp. Wszystkiego tego, co związane jest z pojęciem patriotyzmu. Chcąc zaciekawić i zainteresować dziecko sprawami Ojczyzny należy stworzyć mu jak największą ilość kontaktów z kulturą, literaturą, przyrodą. Mając na myśli wychowanie patriotyczne mamy na celu, aby dzieci uświadamiały sobie swą przynależność narodową, kształtowały postawy emocjonalnego przywiązania do swojego kraju, oraz rozwijały pozytywne zachowania społeczne przyszłego Polaka. My dorośli powinniśmy starać się pokazać młodym ludziom wszystko to, co w naszym kraju jest najpiękniejsze i niepowtarzalne.
1. Cele priorytetowe przedszkola na rok szkolny 2024/2025
Wnioski wynikające z diagnozy pracy przedszkola | Wnioski wynikające z nadzoru sprawowanego przez dyrektora przedszkola | Kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025 (w zakresie dotyczącym przedszkoli): |
| 1. Zwiększyć wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w procesie kształcenia dla podniesienia jakości nauczania oraz lepszego przygotowania dzieci do życia i pracy w cyfrowym społeczeństwie. 2. Wspierać samodzielne dziecięce odkrywanie środowiska bliższego i dalszego. 3. Nadal aktywizować rodziców do współpracy z przedszkolem i umożliwiać im udział w tworzeniu warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju, a także zaspokajania aktualnych potrzeb dzieci. | 1. Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.
|
2. Obszary działalności przedszkola wraz z określeniem sposobu realizacji zadań
2.1. Zadania wynikające z wniosków z diagnozy pracy przedszkola
L.p. | Wniosek z diagnozy pracy przedszkola | Zadania do realizacji | Termin | Osoby odpowiedzialne |
1. | Zachęcanie i angażowanie do współpracy wszystkich rodziców. | Grupa I – ,,Czytanie na dywanie” – zapraszanie rodziców do czytania dzieciom w przedszkolu. Propagowanie czytelnictwa wśród dzieci. Grupa II – „Dzieci uczą rodziców” – realizacja ogólnopolskiej akcji. Grupa V– ,,Rodzinna gimnastyka” -ćwiczenia gimnastyczne w przedszkolu. Grupa V – Profilaktyka wad postawy – redagowanie wpisów na stronę internetową grupy, dotyczących korzyści wynikających z zachęcania dzieci do aktywności ruchowej – strona internetowa przedszkola- zakładka Rodzice Grupa V– Realizacja innowacji pedagogicznej „GIMNASTYKA I ZABAWA TO DLA DZIECI DOBRA SPRAWA” Grupa IV – Pedagogizacja rodziców – plakat na stronę Internetową, na wybrany temat dotyczący bieżącej pracy przedszkola. Logopeda – konsultacje logopedyczne, instrukcje do ćwiczenia w domu, kierowanie do innych specjalistów, współpraca przy konkursach logopedycznych organizowanych przez inne placówki, zorganizowanie konkursu logopedycznego w placówce. | Cały r. szk. X- V X-V 1x w miesiącu X-V X-V Cały r. szk. Cały r. szkolny | B.Bajor I. Źrubek E. Kalita B. Brzezicka B. Brzezicka B. Brzezicka M. Dziubak A.Dybich |
Nauczyciel jęz. angielskiego – konsultacje, angażowanie rodziców do przygotowywania rekwizytów niezbędnych do wystawiania teatrzyków w ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Teatrzyk bliżej dzieci’’. Psycholog / Pedagog specjalny – konsultacje. | Cały r. szkolny Cały r. szkolny | I. Walenciuk R. Zając M. Dziubak A. Pietrzak | ||
2. | Uświadamianie i ukazywanie rodzicom korzyści dla dzieci płynących ze współpracy z przedszkolem. | Grupa I – Program adaptacyjny w grupie „Maluszków”, „Będę Przedszkolakiem”. Przystosowania się dziecka do przedszkola. Grupa IV – Znaczenie aktywności ruchowej w rozwoju dziecka – prezentacja multimedialna przygotowana z pomocą sztucznej inteligencji i programu Canva. Grupa V –,,Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy” -projekt ogólnopolski. Propagowanie czytelnictwa wśród dzieci. Kształtowanie dojrzałości emocjonalnej i społecznej wśród dzieci. Nauczyciel jęz. angielskiego – artykuł nt. „Partnerskie współdziałanie warunkiem jakości podejmowanych działań”. Artykuł o wydarzeniu sportowym o zasięgu europejskim: „Move week’’, mającym na celu promowanie korzyści płynących z aktywnego stylu życia oraz regularnego uprawiania sportu i aktywności fizycznej – strona internetowa przedszkola / zakładka Rodzice. Psycholog / Pedagog specjalny – artykuły na temat, korzyści dzieci z uczęszczania dzieci do przedszkola– strona internetowa przedszkola / zakładka Rodzice. | Cały r. szkolny wrzesień 2024 Cały r. szkolny Cały r. szkolny Cały r. szkolny | B. Bajor I. Źrubek E. Kalita
B. Brzezicka M. Dziubak I. Walenciuk R. Zając M. Dziubak A. Pietrzak |
2.2. Zadania wynikające z wniosków z nadzoru sprawowanego przez dyrektora przedszkola w roku szkolnym 2023/2024
1. Wniosek z nadzoru: Zwiększenie wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnej /TIK/ w procesie kształcenia dla podniesienia jakości nauczania oraz lepszego przygotowania dzieci do życia i pracy w cyfrowym społeczeństwie | |||
Zadania do realizacji | Termin | Osoby odpowiedzialne | |
1. | Przeprowadzenie w każdej z grup jednych zajęć logopedycznych z wykorzystaniem platformy mTalent. Zajęcia Logopedyczne. | II semestr | A. Dybich |
2. | Wykorzystywanie podczas zajęć tablicy multimedialnej, interaktywnego dywanu, robota edukacyjnego „Photon” i „Zosia”, głośnika JBL oraz smartfona. | Cały rok szkolny | Wszystkie n-lki |
3. | Dzień Bezpiecznego Internetu – podniesienie świadomości na temat bezpieczniejszego i lepszego Internetu dla dzieci. | 11.02.2025r. | Psycholog |
4. | „Wytyczne etyczne dla nauczycieli dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji i danych w nauczaniu i uczeniu się” przekazanie publikacji Komisji Europejskiej do zapoznania się w ramach samodoskonalenia się nauczycieli. Wspieranie poprawnego wykorzystywania przez nauczycieli materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji. | 09.2024r. | Lider WDN E. Kalita |
5. | Zintegrowana Platforma Edukacyjna Ministerstwa Edukacji Narodowej zachęcenie do zapoznania się w ramach samodoskonalenia się nauczycieli. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych nauczycieli. Mass media / zajęcia związane z rozwijaniem kompetencji cyfrowych. DBI „Bezpieczne ferie” zajęcia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. „Bezpieczne wakacje” zajęcia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. | 09.2024r. 02.2025r. 02.2025r. 06.2025 | Lider WDN E. Kalita E. Kalita E. Kalita E. Kalita |
2. Wniosek z nadzoru: Wspierać samodzielne dziecięce odkrywanie środowiska bliższego i dalszego | |||
Zadania do realizacji | Termin | Osoby odpowiedzialne | |
1. | Grupa III – udział w projekcie: Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym pt.,, KREATYWNE DNI NIETYPOWE” – wszechstronny rozwój dzieci w różnym wieku poprzez stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia, rozwijaniu kreatywności, budowaniu poczucia własnej sprawczości. „Dzień Gimnastyki” „Dzień Uśmiechu” „Dzień Miłośników Pluszaków” „Międzynarodowy Dzień Wiedźmy” „Dzień Jubilera” „Dzień Piłki nożnej” „Dzień Kubusia Puchatka” „Dzień Piekarza i Cukiernika” „Światowy Dzień Świadomości Autyzmu” „Dzień Florysty” „Międzynarodowy Dzień Praw Zwierząt” „Dzień Rowerzysty” | 1.09.2024-31.05.2025
21.09.2024 r. 04.10.2024 r. 28.10.2024 r. 16.11.2024 r. 01.12.2024 r. 10.12.2024 r. 18.01.2024 r. 15.03.2025 r. 02.04.2025 r. 27.04.2025 r. 22.05.2025 r. 03.06.2025 r. | A. Pietrzak |
2. | Grupa III – udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Wyzwania Teodora” – wykonywanie zadań z poszczególnych modułów – kształtowanie empatii wobec innych osoby, kształtowanie postawy prospołecznej i proekologicznej. | 1.10.2024-31.05.2025 | A. Pietrzak |
3. | Dzień Ratownictwa Medycznego. Warsztaty – spotkanie z ratownikiem pogotowia – nauka udzielania pierwszej pomocy. | 13 październik | I. Źrubek |
4. | Spotkanie z Paniami z Koła Gospodyń Wiejskich w Cycowie „Wielkanocne tradycje” | 14 kwiecień | I. Źrubek |
5 | Dzień głośnego czytania – 29 września Czytanie kilku bajek najstarszym grupom przedszkolnym z podziałem na role przez chętnych nauczycieli. Wybór bajek – A Dybich. M. Dziubak Tematyka – kształtująca postawy zbieżne z rocznym planem przedszkola. | 23 września | A. Dybich , M. Dziubak, A. Pietrzak koordynator oraz chętne nauczycielki |
6. | Dzień słomki do picia – 3 stycznia Warsztaty dla rodziców z dziećmi. Usprawnianie narządów mowy z wykorzystaniem słomek. | Między 3 a 10 stycznia | A. Dybich |
7. | „W świecie zmysłów – elementy integracji sensorycznej” – autorska innowacja pedagogiczna. Stymulacja układu nerwowego w celu sprawniejszego pokonywania trudności oraz aktywizacja dzieci. | 01.10.2024r. – 30.05.2025r. | M. Dziubak |
8. | „Tygryski poznają cztery pory roku, metodą stymulacji polisensorycznej (tzw. poranny krąg)” innowacja autorska pedagogiczna – budowanie u dzieci poczucia radości, bezpieczeństwa, a co za tym idzie wzajemnego zaufania i komunikacji poprzez dostarczanie im określonej ilości i jakości bodźców sensorycznych pobudzających zmysły do działania. | 01.10.2024r. – 30.05.2025r. | A. Pietrzak |
9. | „Mali projektanci czasu z Planem Daltońskim w tle” zapoznanie dzieci z wybranymi sposobami zarządzania czasem, a także pobudzanie i rozwijanie zainteresowań dzieci. Rozwijanie wśród dzieci umiejętności: samodzielności, odpowiedzialności, współpracy oraz nabycie umiejętności planowania dziecięcych aktywności. | 10.2024r. – 05.2025r. | E. Kalita |
Wniosek z nadzoru: Nadal aktywizować rodziców do współpracy z przedszkolem i umożliwić im udział w tworzeniu warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju a także zaspokajania aktualnych potrzeb dzieci | |||
Zadania do realizacji | Termin | Osoby odpowiedzialne | |
1. | Warsztaty z rodzicami, spotkanie przed Świętami Bożego Narodzenia wspólne dekorowanie ozdób choinkowych, które zawisną w domowym zaciszu. | grudzień | I.Źrubek |
2. | Dzień książki. Wspólne czytanie książek przez rodziców i nauczycieli w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom” . | kwiecień | I. Źrubek, B. Bajor |
3. | Udział rodziców w opiece przy dzieciach podczas wyjść/wycieczek. | Cały rok szkolny | Wszystkie n-lki |
4. | Zajęcia otwarte z udziałem rodziców. | Wg harmonogramu | Wszystkie n-lki |
5. | Zajęcia prowadzone przez rodziców (wykonujących ciekawe zawody lub posiadające atrakcyjne zainteresowania). Angażowanie rodziców w organizację zajęć w przedszkolu. | Październik- kwiecień | I .Źrubek A.Pietrzak |
6. | Prowadzenie zebrań ogólnych i grupowych. | W miarę potrzeb | Wszystkie n-lki |
7. | Wspieranie rodziców w trudnych sytuacjach oraz pomoc w rozwiązywaniu danych problemów. | Cały rok szkolny | Wszystkie n-lki |
8. | Przedszkolny Konkurs Logopedyczny „Wesołe miny chłopaka i dziewczyny”. | Marzec 2025 | A. Dybich |
9. | Współpraca z rodzicami w ramach uroczystości, wycieczek i wyjść poza teren przedszkola. | Cały rok szkolny | Wszystkie n-lki |
10. | Zachęcenie rodziców do rodzinnego celebrowania urodzin dzieci w przedszkolu. | Cały rok szkolny | Wszystkie nauczycielki w grupach |
2.3 Zadania wynikające z kierunków polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025
Przedszkole miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i Ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna | |||
Zadania do realizacji | Termin | Osoby odpowiedzialne | |
Wspomaganie wychowawczej roli rodziny | |||
1 | Przeprowadzenie zebrania z rodzicami, otwierającego nowy rok szkolny. Zapoznanie m.in. z programami wychowania przedszkolnego przyjętymi w przedszkolu oraz podstawą programową wychowania przedszkolnego. Zakreślenie obszarów współpracy przedszkola z rodzicami. | Wrzesień | Wychowawcy grup |
2 | Zapoznanie z założeniami rocznego planu pracy przedszkola i wzajemnymi potrzebami w zakresie współpracy. | Wrzesień | Wychowawcy grup |
3 | Poznanie opinii rodziców na temat przedszkola i potrzeb w zakresie współpracy oraz możliwości wsparcia przedszkola ze strony rodziców (ankieta) | Wrzesień/ kwicień | Koordynator: B. Brzezicka M. Grosiak A. Dybich |
4 | Współdziałanie z rodzicami w zakresie ujednolicania oddziaływań przedszkola i środowiska rodzinnego w wychowaniu i edukacji dzieci przedszkolnych poprzez systematyczne informowanie o postępach i trudnościach dzieci. | W ciągu roku szkolnego | Wychowawcy grup |
5 | Opracowanie gazetek ściennych / cyfrowych dla rodziców dotyczących wychowania i wiodących kierunków pracy w przedszkolu / tworzenie folderów z zakresu psychologii, pedagogiki, porad wspomagających rodziców w procesie wychowania i edukacji dzieci. | Wrzesień-czerwiec | Nauczyciele Nauczyciele specjaliści |
6 | Włączenie rodziców w praktyczną realizację działań przedszkola: pomoc w organizacji kącików tematycznych, organizację uroczystości, konsultacje w sprawie wyboru tematyki warsztatów dla rodziców, umożliwienie rodzicom wyrażenia opinii w sprawach organizacyjnych. | Cały rok szkolny | Nauczyciele grup |
7 | Zapraszanie rodziców na spotkania z przedszkolakami, organizowanie wycieczek do miejsc pracy rodziców (doradztwo zawodowe). | Cały r. szkolny | Nauczyciele grup |
8 | Organizowanie spotkań dla rodziców ze specjalistami: psychologiem, logopedą, terapeutą pedagogicznym lub pedagogiem specjalnym. | W razie potrzeb | Nauczyciele grup |
9 | Zachęcanie rodziców do korzystania ze wspomagania organizowanego przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną | W razie potrzeb | Nauczyciele grup |
10 | Analiza bieżących problemów wychowawczych pojawiających się w poszczególnych grupach, przekazywanie informacji podczas spotkań z rodzicami, na posiedzeniach rady pedagogicznej, w celu ustalenia działań i profilaktyki. Zasięgnięcie opinii o funkcjonowaniu dziecka od nauczycieli prowadzących grupę do której uczęszczało wcześniej (jeśli to miało miejsce). | Cały r. szkolny | Nauczyciele grup |
11 | Pomoc rodzicom w rozwiązywaniu zgłaszanych przez nich problemów wychowawczych i edukacyjnych w ramach tzw. „godziny dostępności”. | W razie potrzeb | Nauczyciele grup |
12 | Zorganizowanie zajęć otwartych dla rodziców w każdej grupie: grupa I: luty 2025, B. Bajor, Grudzień , I. Źrubek grupa II: grudzień 2024 M. Grosiak grupa III: styczeń 2024 A. Pietrzak grupa IV: grudzień 2024r. Ewa Kalita grupa V: M Dziubak – listopad 2024 B. Brzezicka – marzec 2025 jęz. angielski: I. Walenciuk grudzień 2024, kwiecień 2025 | Wg harmonogramu zajęć otwartych | Nauczyciele wszystkich grup |
13 | Wspólne organizowanie nauczycieli wraz z rodzicami uroczystości i imprez zaplanowanych w „Kalendarzu imprez i uroczystości przedszkolnych” | Cały rok szkolny | Nauczyciele wszystkich grup |
14 | Udział w akcji: „Dzieci uczą rodziców” https://edu.crl.org.pl/ mającej na celu wsparcie procesu edukacji najmłodszych, a także zachęcenie ich do rozmowy z rodzicami na tematy będące przedmiotem zajęć opracowanych przez organizatorów. | Wrzesień-maj | Koordynator: E. Kalita |
Kształtowanie u wychowanków stałych sprawności w czynieniu dobra | |||
1 | Stworzenie przez nauczyciela wraz z dziećmi kodeksu przedszkolaka, zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu. Umieszczenie kodeksu w widocznym miejscu na sali i poinformowanie rodziców o obowiązującym kodeksie w wybrany przez nauczyciela sposób (informacja na stronie internetowej/zdjęcie kodeksu/gazetka ścienna). Motywowanie dzieci do respektowania zasad i kształtowanie umiejętności samokontroli. | Wrzesień | Nauczyciele grup |
2 | Stwarzanie przyjaznego klimatu w grupie, sprzyjającego okazywaniu troskliwości i zainteresowania koleżanką /kolegą z grupy np. organizacja urodzin dzieci w grupie, utrzymywanie kontaktu z nieobecnym chorym dzieckiem poprzez komunikator Skype/pisanie listów, zachęcanie dzieci do wysyłania pocztówek do przedszkola/grupy przedszkolnej z miejsc odwiedzanych przez przedszkolaki ze swoimi rodzinami podczas wakacji. | Cały rok szkolny | Nauczyciele grup |
3 | Wykorzystanie literatury w poszukiwaniu przez dzieci prawd moralnych, zrozumieniu świata, kontaktu z pięknem i potrzeby obcowania z nim. Ukazywanie na ich podstawie wartości przyjaźni/koleżeństwa, poszanowania pracy, stosunku do kłamstwa. | Cały rok szkolny | Nauczyciele grup |
4 | Dostarczanie dzieciom literackich wzorów postępowania ludzi dobrych, prawdomównych. Zachęcanie dzieci do poszukiwania takich osób w swoim najbliższym otoczeniu. | Cały rok szkolny | Nauczyciele grup |
6 | Zaangażowanie przedszkola w akcje charytatywne o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim np. – „Onko Mikołaj”. | Grudzień | Koordynator: A. Pietrzak M. Grosiak |
7 | Spotkanie z Mikołajem – przedstawienie historii życia biskupa z Mirry jako ponadczasowego wzoru dobroczynności. | Grudzień | Koordynator: I.Walenciuk Nauczyciele grup |
8 | Zorganizowanie akcji na rzecz schroniska – niesienie pomocy potrzebującym zwierzętom, nauka właściwego zachowania wobec nich. Dokarmianie ptaków zimą w przedszkolnym ogrodzie. | Listopad/ Grudzień | Koordynator: B. Brzezicka M. Dziubak |
9. | Obchody wybranych świąt z „Kalendarza świąt nietypowych” nawiązujących do wartości dobra w życiu człowieka. | Cały rok szkolny | Koordynator: I.Walenciuk |
10 | Informowanie rodziców na bieżąco np. w formie postów o działaniach przedszkola na rzecz wspierania rodziny. | Cały rok szkolny | Nauczyciele wszystkich grup |
Diagnoza potrzeb rozwojowych dzieci i ich wspieranie | |||
Potrzeba bezpieczeństwa | |||
1 | Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci na terenie przedszkola poprzez przestrzeganie procedur/instrukcji obowiązujących w przedszkolu oraz odpowiedzialną postawę wszystkich pracowników przedszkola. Zapoznanie nowych pracowników z dokumentami/bieżąca aktualizacja dokumentów. | Cały rok szkolny | Dyrektor Nauczyciele/ pracownicy obsługi wszystkich grup |
2 | Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci poprzez zapoznanie rodziców przedszkolaków z procedurami bezpieczeństwa obowiązującymi w przedszkolu m.in. przyprowadzania i odprowadzania dzieci; zakazie odbierania dzieci przez opiekunów pod wpływem alkoholu. Zamieszczenie procedur na stronie internetowej przedszkola. | Podczas pierwszego spotkania z rodzicami | Dyrektor Nauczyciele wszystkich grup |
3 | Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci poprzez zapewnienie kanału szybkiej komunikacji na linii: przedszkole – rodzice/opiekunowie prawni przedszkolaków. Uwrażliwienie rodziców na konieczność niezwłocznej aktualizacji numeru kontaktowego w przypadku jego zmiany. | Podczas pierwszego spotkania z rodzicami | Nauczyciele wszystkich grup |
4 | Rozpoznanie sytuacji domowej wychowanków oraz diagnozowanie jej pod kątem potencjalnych zagrożeń dla zdrowia fizycznego i psychicznego dziecka | Cały rok szkolny | Nauczyciele grup |
5 | Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci na terenie przedszkola poprzez organizację wycieczki po budynku przedszkola – zapoznanie z układem pomieszczeń, zasadami korzystania z szatni przedszkolnej, łazienki. Przypomnienie dzieciom o zakazie samowolnego wyjścia z sali przedszkolnej. | wrzesień | Nauczyciele wszystkich grup |
6 | Zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom na placu przedszkolnym – zapoznanie ze sposobem korzystania z urządzeń. Niezwłoczne zgłaszanie przez nauczycieli i pracowników obsługi usterek/konieczności napraw sprzętu. | Cały rok szkolny | Nauczyciele wszystkich grup |
7 | Nabywanie przez dzieci umiejętności właściwych zachowań w sytuacji zagrożenia – zapoznanie z zasadami bezpiecznej ewakuacji. Przeprowadzenie próbnej ewakuacji z udziałem straży pożarnej. | wrzesień | Nauczyciele wszystkich grup |
8 | Zapoznanie dzieci z numerami alarmowymi i sposobami wzywania pomocy w przypadku choroby, pożaru, wypadku. | wrzesień | Nauczyciele wszystkich grup |
9 | Zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego spaceru z wykorzystaniem węża spacerowego i kamizelek odblaskowych. Utrwalenie zasady nie oddalania się bez wiedzy nauczycieli. | wrzesień-październik | Nauczyciele wszystkich grup |
10 | Uwrażliwienie dzieci na zagrożenia, które mogą im towarzyszyć w drodze do przedszkolu i domu. Spacer po okolicy. Wycieczka do miasteczka ruchu drogowego, na pobliskie skrzyżowanie, obserwacja przejścia dla pieszych. | Cały rok szkolny | Nauczyciele wszystkich grup |
11 | Przestrzeganie zasad warunkujących bezpieczeństwo w kontaktach z nieznajomymi. Zapoznanie ze sposobami radzenia sobie w sytuacjach trudnych i niebezpiecznych. Kształtowanie nawyku przezwyciężania w sobie chęci skorzystania z oferowanych przez nieznajomych korzyści. | Wybrany miesiąc | Nauczyciele wszystkich grup |
13 | „Dzień praw dziecka” w przedszkolu. Dbałość o przestrzeganie praw dzieci w przedszkolu, w tym prawo do bezpiecznej nauki i zabawy. | listopad | Nauczyciele wszystkich grup |
14 | Bezpieczne ferie zimowe/bezpieczne wakacje: poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla lata – zachowanie dzieci podczas burzy. | Styczeń/luty maj/czerw. | Nauczyciele wszystkich grup |
Potrzeba poznawcza | |||
1 | Realizacja zadań przedszkola wskazanych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Wskazanie reprezentatywnych sposobów wykonania zadań przedszkolu przez nauczycieli w sprawozdaniu z pracy dydaktyczno – wychowawczej. | Cały rok szkolny Narada podsumowująca rok szkolny | Nauczyciele wszystkich grup |
2 | Codzienne uwzględnianie w pracy warunków i sposobów realizacji wskazanych w podstawie programowej dotyczących m.in. aranżacji sali, codziennego organizowania zajęć na świeżym powietrzu, organizacji zabaw, nauki i wypoczynku w przedszkolu opartych na rytmie dnia. | Cały rok szkolny | Nauczyciele wszystkich grup |
3 | Diagnozowanie i analizowanie osiągnięć dzieci w poznawczej sferze rozwoju. Analizowanie nabytych umiejętności dziecka, samodzielności oraz podejmowanej aktywności na rzecz własnego rozwoju. | Cały rok szkolny | Nauczyciele wszystkich grup |
4 | Rozwijanie dziecięcych zainteresowań poprzez organizację dni tematycznych w przedszkolu, zapraszanie hobbystów, przedstawicieli różnych zawodów oraz organizację wyjść i wycieczek. | Cały rok szkolny | Nauczyciele wszystkich grup |
5 | Przygotowanie w salach kącików zainteresowań m.in.: przyrodniczego, plastycznego, muzycznego, innych i zaangażowanie w ich organizację rodziców dzieci. | Cały rok szkolny | Nauczyciele wszystkich grup |
6 | Organizacja kącików do zabaw tematycznych oraz tematycznych wystaw książek podczas realizacji tematów kompleksowych. | Cały rok szkolny | Nauczyciele wszystkich grup |
7 | Inspirowanie dzieci do zabaw tematycznych odpowiednio do sytuacji okolicznościowych lub realizowanych tematów kompleksowych. | Cały rok szkolny | Nauczyciele wszystkich grup |
Potrzeba kontaktu emocjonalnego i społecznego / potrzeba przynależności | |||
1 | Zajęcia adaptacyjne w przedszkolu. | Sierpień | Nauczyciele grup B. Bajor A. Pietrzak I. Żrubek |
2 | Obchody „Dnia Przedszkolaka” – podkreślanie wartości przedszkola w rozwoju i edukacji dzieci, czerpanie radości przez dzieci z bycia przedszkolakiem. | Wrzesień | Koordynator: A. Pietrzak Nauczyciele wszystkich grup |
3 | Przeprowadzenie warsztatów na temat emocji przez psychologa w każdej grupie wiekowej na temat relacji w grupie przedszkolnej. | Wg planu pracy psychologa | Psycholog R. Zając |
4 | Budowanie poczucia bliskości i bezpieczeństwa w grupie dzięki zabawom integracyjnym /z wykorzystaniem metody KLANZA. | Cały rok szkolny | Nauczyciele grup |
5 | Ograniczenie zachowań agresywnych w przedszkolu – zajęcia przeprowadzone przez pedagoga specjalnego/psychologa. | Wg planu pracy specjalistów | psycholog/ pedagog specjalny |
6 | Rozwijanie wiedzy rodziców na temat przyczyn i sposobów niwelowania zachowań agresywnych wśród dzieci poprzez spotkania informacyjne i rozmowy indywidualne z pedagogiem specjalnym/psychologiem. | Wg planu pracy specjalistów | psycholog/ pedagog specjalny |
Potrzeba akceptacji i uznania, kształtowania poczucia własnej wartości | |||
1 | Rozwijanie postawy asertywności wśród dzieci oraz umiejętności szukania pomocy w sytuacjach trudnych. | W ciągu rok szkolnego | Nauczyciele grup Psycholog |
2 | Dbałość o zdrowie psychiczne dzieci poprzez organizowanie zabaw relaksacyjnych i wyciszających, wprowadzenie elementów bajkoterapii, muzykoterapii, czytanie dzieciom literatury terapeutycznej, korzystanie z „Kącika relaksacji/wyciszenia”. | W ciągu roku szkolnego | Nauczyciele grup |
3 | Nauka rozwiązywania konfliktów przez dzieci – warsztaty psychologiczne. | W ciągu roku szkolnego | Psycholog R. Zając |
4 | Pełnienie przez dzieci dyżurów – ustalenie wspólnie z dziećmi zasad wyboru dyżurnych oraz sposobu realizacji zadań dyżurnego. | W ciągu roku szkolnego | Nauczyciele grup |
Wspieranie dobrostanu dzieci, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podniesienie jakości edukacji włączającej i umiejętność pracy z zespołem zróżnicowanym | |||
Zadania do realizacji | Termin | Osoby odpowiedzialne | |
1 | Podział zadań związanych z diagnozowaniem dzieci: obserwacje „przesiewowe” – nauczyciele, pogłębione – specjaliści wg zasady: – logopeda: mowa/mutyzm wybiórczy/dzieci obcojęzyczne – pedagog specjalny: objawy niedostosowania społecznego/dzieci z rodzin dysfunkcyjnych – psycholog: obszar emocjonalny rozwoju dziecka. | Cały rok szkolny | Dyrektor Nauczyciele Nauczyciele specjaliści |
2 | Przeprowadzenie obserwacji/diagnozy wstępnej w oparciu o arkusze będące składową programu wychowania przedszkolnego. | wrzesień-październik | Nauczyciele grup |
3 | Badanie rozwoju mowy przez logopedę. Badania psychologiczne/badania prowadzone przez pedagoga specjalnego/psychologa w ramach „diagnozy pogłębionej”. | Listopad /kwiecień/ czerwiec | Logopeda Pedagog specjalny Psycholog |
4 | Formułowanie wniosków z obserwacji/diagnozy wstępnej oraz końcowej – określenie mocnych i słabych stron grupy. | Październik/ kwiecień | Nauczyciele grup we współpracy ze specjalistami |
5 | Współpraca nauczycieli ze specjalistami zatrudnionymi w przedszkolu – ustalenie zasad i harmonogramu współpracy. | Cały rok szkolny | Nauczyciele grup we współpracy ze specjalistami |
6 | Informowanie rodziców o postępach/ewentualnych problemach rozwojowych wychowanków. Organizacja konsultacji dla rodziców w formie porad indywidualnych/warsztatów/konsultacji. | Cały rok szkolny | Nauczyciele grup |
7 | Zaspakajanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych podczas bieżącej pracy z dziećmi. | W ciągu roku szkolnego | Nauczyciele grup Nauczyciele specjaliści |
8 | Prace powołanych zespołów do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej: – planowanie pracy, – prowadzenie i dokumentowanie zajęć rewalidacyjnych, – organizowanie spotkań z rodzicami i specjalistami, – podsumowanie wyników pracy. | Wg harmonogramu zespołu | Zespołu ds. ppp R. Zając A. Dybich A. Pietrzak |
9 | Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej we wszystkich formach wskazanych w rozporządzeniu ws. ppp tj:
| Cały rok szkolny | Dyrektor Nauczyciele grup Nauczyciele specjaliści |
10 | Doskonalenie wewnętrznych procedur i narzędzi do organizowania, udzielania i dokumentowania udzielanej dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego. | Cały rok szkolny | Dyrektor Nauczyciele grup Nauczyciele specjaliści |
Współpraca z podmiotami działającymi na rzecz wsparcia rodziny | |||
1 | Nawiązanie współpracy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Łęcznej w procesie diagnostycznym i postdiagnostycznym, w szczególności w zakresie oceny funkcjonowania dzieci, barier i ograniczeń w środowisku utrudniających ich funkcjonowanie i uczestnictwo w życiu przedszkola oraz efektów działań podejmowanych w celu poprawy funkcjonowania dziecka oraz planowania dalszych działań. Opracowywanie informacji na temat dzieci przez nauczycieli na potrzeby opracowywanych przez poradnię opinii/orzeczeń. | W ciągu roku szkolnego | Dyrektor |
2 | Współpraca z instytucjami szkoleniowymi/metodykami – przeprowadzenie warsztatów dla nauczycieli podnoszących ich kompetencje w zakresie współpracy z rodzicami/zasad udzielania wsparcia rodzinie/reagowania w sytuacjach trudnych i kryzysowych oraz przeprowadzanie warsztatów dla rodziców. | W ciągu roku szkolnego | Dyrektor |
3 | Współpraca z Powiatową Komendą Policji w Łęcznej – współpraca z policją w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej, włączenie się policji w działalność profilaktyczną przedszkola. | W razie potrzeb | Dyrektor Wszyscy nauczyciele |
4 | Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łęcznej – współpraca z asystentami rodziny, pomoc uprawnionym rodzicom w uzyskaniu dofinansowania dożywiania w przedszkolu i innych form pomocy. | W razie potrzeb | Dyrektor Nauczyciele grup |
6 | Powiatowe Centrum Pomocy w Rodzinie – współpraca z centrum i opiekunami dzieci w przypadku uczęszczania do przedszkola dzieci objętych pieczą zastępczą. | W razie potrzeb | Dyrektor Pedagog specjalny |
Edukacja prozdrowotna- kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy | |||
1 | Codzienna aktywność ruchowa przedszkolaków w formie ćwiczeń i zabaw ruchowych, w tym codzienna (w miarę możliwości) organizacja zajęć na świeżym powietrzu w każdej grupie wiekowej. | W ciągu roku szkolnego | Wszyscy nauczyciele |
2 | Wykorzystywanie przez nauczycieli różnorodnych metod pobudzających dzieci do aktywności fizycznej tj. opowieść ruchowa, gimnastyka twórcza R. Labana, K. Orfa, gimnastyki rytmicznej A. i M. Kniessów oraz ruchu rozwijającego W. Sherborne. | W ciągu roku szkolnego | Wszyscy nauczyciele |
3 | Organizowanie zabaw rytmicznych przy muzyce i piosenkach/zabaw tanecznych/zumba/aerobik. | W ciągu r. szkolnego | Wszyscy nauczyciele: |
4 | Informacje dla rodziców nt. znaczenia aktywności ruchowej u dzieci na gazetce dla rodziców, stronie Internetowej. | W ciągu r. szkolnego | Wszyscy nauczyciele |
5 | Udział w akcji: „Sprintem do Maratonu” organizowanej przez wydawnictwo: „Bliżej Przedszkola”, mającej na celu promocja zdrowego stylu życia i aktywnego spędzania czasu, w tym czasu na świeżym powietrzu. | Maj | Koordynator: E. Kalita |
6 | Udział w wydarzeniu sportowym o zasięgu europejskim: „Move week”, mającym na celu promowanie korzyści płynących z aktywnego stylu życia oraz regularnego uprawniania sportu i aktywności fizycznej. | Maj | Koordynator: I.Walenciuk |
9 | „Dzień Pustej Klasy” – udział przedszkolaków w międzynarodowym święcie edukacji na świeżym powietrzu. | Czerwiec | Koordynator: E. Kalita |
10 | Zorganizowanie: „XI Międzyprzedszkolnej Olimpiady Sportowej” w patrnerstwie z GKS Górnik Łęczna, Górnik Łęczna S.A. | Czerwiec | Koordynator: Dyrektor E. Kalita I. Walenciuk |
11 | Udział w akcji Misiowej Mamy: „Spacerujemy – zdrowia nie marnujemy!” – zachęcanie rodziców do cyklicznego spacerowania z dziećmi. | W ciągu roku szkolnego | Wszyscy nauczyciele |
15 | Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy” – projekt ogólnopolski. Propagowanie czytelnictwa wśród dzieci. Kształtowanie dojrzałości emocjonalnej i społecznej wśród dzieci. | W ciągu r. szkolnego | B. Brzezicka M. Dziubak |
Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej | |||
Zadania do realizacji | Termin | Osoby odpowiedzialne | |
1. | Diagnoza potrzeb szkoleniowych nauczycieli w zakresie rozwijanie umiejętności metodycznych w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. | wrzesień | Lider WDN |
2. | Bezpieczne korzystanie z Internetu „Dzień bezpiecznego Internetu” – inicjatywa mająca na celu informowanie o zagrożeniach płynących z sieci oraz promowanie bezpieczeństwa informatycznego. | luty | Koordynator: E. Kalita |
4. | Planowanie zajęć z zakresu podstaw kodowania z wykorzystaniem maty do kodowania, dywanu interaktywnego. | Wg. potrzeb | Nauczyciele wszystkich grup |
5. | Wybór optymalnej formy kształcenia na odległość w przypadku konieczności wprowadzenia edukacji zdalnej, w porozumieniu z rodzicami; nauczanie w formie konsultacji wspomaganej komputerem, korespondencyjnej wymiany materiałów szkoleniowych i prac kontrolowanych oraz konsultowania się dziecka z nauczycielem różnymi sposobami (telefon, poczta elektroniczna, Skype), wymiana informacji miedzy nauczycielem, a rodzicem z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, przesyłanie zadań/ propozycji jako posty, tworzenie poczty grupowej. | W razie potrzeb | Dyrektor |
6. | Zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych dzieci poprzez przestrzeganie zapisów „Polityki bezpieczeństwa danych osobowych” m.in. przechowywanie danych w bezpiecznym miejscu, przetwarzania danych w zakresie nadanym upoważnieniom. | Cały rok szkolny | Dyrektor Nauczyciele |
7. | Wykorzystanie TIK na zajęciach indywidualnych i grupowych, w szczególności wykorzystanie programu multimedialnego mTalent. | Cały rok szkolny |
|
8. | Przygotowywanie prezentacji interaktywnych z języka angielskiego i hiszpańskiego. | Cały rok szkolny | I.Walenciuk |
Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym. | |||
Zadania do realizacji | Termin | Osoby odpowiedzialne | |
1. | Gry i zabawy rozwijające umiejętności matematyczne dzieci | W ciągu r. szkolnego | Wszyscy nauczyciele |
2. | Organizacja „Dnia Matematyki” rozwijanie umiejętności matematycznych. | 14.03.2025r. | E. Kalita |
3. | Umożliwienie dzieciom podejmowania zabaw matematycznych: zabawy konstrukcyjne, łamigłówki, zabawy ruchowe, eksperymenty. Wykorzystanie „Dziecięcej Matematyki” E. Gruszczyk – Kolczyńskiej. | W ciągu roku szkolnego | E. Kalita |
4. | Prowadzenie zajęć matematycznych oraz zabaw badawczych z wykorzystaniem naturalnych okazów (owoce, warzywa, kasztany, żołędzie itp.) oraz przedmiotów codziennego użytku. | W ciągu roku szkolnego | E. Kalita |
5. | Systematyczne korzystanie z kalendarza przedszkolnego/obserwacja pogody/pora roku/miesiąc/dzień tygodnia. | W ciągu roku szkolnego | E. Kalita A. Pietrzak |
6. | Spacery i wycieczki, obserwacja przyrody. Rozumienie istoty zmian zachodzących w świecie roślin i zwierząt, dostrzeganie bogactwa barw, kształtów, zapachów. | W ciągu roku szkolnego | E. Kalita A. Pietrzak |
Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi. | |||
Zadania do realizacji | Termin | Osoby odpowiedzialne | |
1. | „Poznanie siebie” umożliwienie dzieciom przedstawienia swoich zainteresowań, opowiadania o sobie w grupie rówieśniczej. Pobudzanie i rozwijanie zainteresowań dzieci, wzmacnianie mocnych stron dzieci. | W ciągu r. szkolnego | E. Kalita |
2. | Warsztaty – spotkanie z paniami z koła gospodyń wiejskich (KGW Cyców) warsztaty rękodzieła, wspólne ozdabianie, dekorowanie. Zademonstrowanie strojów, przyśpiewek i tańca ludowego. Poznanie zwyczajów najbliższego regionu. | Marzec/ kwiecień | I. Źrubek |
4. | „Świat zawodów” organizacja spotkań na terenie przedszkola z rodzicami przedstawiającymi swoje pasje, zawody / prezentacje multimedialne i filmy edukacyjne. | W ciągu roku szkolnego | E. Kalita A. Pietrzak I. Źrubek |
5. | Organizowanie wycieczek zawodoznawczych. Poznawanie zawodów osób bliskich dzieciom. | W ciągu roku szkolnego | E. Kalita A.Pietrzak |
Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna. | |||
Zadania do realizacji | Termin | Osoby odpowiedzialne | |
Polska- moja Ojczyzna | |||
1. | Spotkanie z Żołnierzem Wojska Polskiego – poznanie odświętnego stroju żołnierza. Poszerzenie wiedzy na temat odpowiedzialnej roli żołnierzy w obronie naszego kraju. | Kwiecień-Maj | B. Bajor I. Źrubek |
2. | ,,Moje miasto – moja duma;; zapoznanie z historią naszego miasta, herbem. Spotkanie z władzami miasta. Chętne osoby mogą przygotować pamiątkowy album i wręczyć go gospodarzom. | W ciągu roku | B. Brzezicka M. Dziubak |
3. | „Serce za odwagę”- ogólnopolska akcja w ramach, której wykonywane są kartki świąteczne dla żołnierzy- kombatantów | Grudzień | M. Grosiak |
4. | „Nasza mała Ojczyzna” – wycieczka w celu zapoznania z herbem miasta oraz Ławką Niepodległości | Październik | M. Grosiak |
5. | „Rocznica walki o most lubelski” – udział w uroczystości z w/w okazji. Poszerzenie wiedzy o historii regionu i miasta. Rozwijanie aktywności w życiu społeczności lokalnej. Kształtowanie odpowiedniego zachowania w czasie uroczystości. | Wrzesień | Gr. IV, V |
6. | Uroczysta akademia w ramach obchodów rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości – wspólne śpiewanie hymnu narodowego. Udział w akcji MEiN: „Szkoła do hymnu”. | Listopad | Koordynator: E. Kalita Nauczyciele grup |
7. | Zapoznanie dzieci z wybranymi symbolami związanymi z regionami Polski ukrytymi w podaniach, przysłowiach, legendach, bajkach, np. „Wars i Sawa”, „Bazyliszek”, „O warszawskiej syrence”, „Smok wawelski”…. | W ciągu r. szkolnego | Nauczyciele grup |
8. | „Warszawa – stolica Polski”: zapoznanie z obecną stolicą Polski i stolicami historycznymi z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, filmów edukacyjnych, publikacji książkowych. | Nauczyciele grup | |
9. | Realizacja tematyki tygodniowej: „Polska moja ojczyzna”. | Maj | Nauczyciele grup |
10. | Obchody „Dnia flagi”. Utrwalenie polskich symboli narodowych, kształtowanie poczucia szacunku do symboli narodowych. | Maj | Koordynator: |
11. 12. | Włączenie się w Ogólnopolską Kampanię BohaterON. Kształtowanie postawy patriotycznej. #SprzątamyDlaPolski udział w Ogólnopolskiej Akcji Ekologicznej. | 13.11.2024r. 25.04.2025r. | E. .Kalita E. .Kalita |
Współpraca ze środowiskiem lokalnym
L.p | Instytucje | Osoba odpowiedzialna | Termin |
1. | Cykl spotkań z ciekawymi ludźmi – rodzicami przedszkolaków (doradztwo zawodowe) | Wszystkie nauczycielki | Cały rok szkolny |
2. | Przedszkole nr 1,2,4 , MGBP
| E. Kalita I. Walenciuk | 11.2024r. |
3. | Przedszkole nr 1,2,4, Mali Odkrywcy, Casper, Aniołek, Przedszkole w Puchaczowie, Przedszkole Samorządowe w Milejowie, Górnik Łęczna S.A., GKS Górnik Łęczna,
| Koordynatorzy: Dyrektor W. Chołast , E. Kalita, I. Walenciuk Wszystkie nauczycielki | Czerwiec |
4. | Centrum Kultury w Łęcznej
| Wszystkie nauczycielki | Cały rok szkolny |
5. | Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna im. Z. Herberta w Łęcznej
| Grupa III Grupa IV, Grupa V | Cały rok szkolny |
6. | Lokalne media – promocja przedszkola | I. Walenciuk, M. Dziubak | Cały rok szkolny |
7. | Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łęcznej | Wszyscy specjaliści Wychowawcy grup | Cały rok szkolny |
8. | Komenda Powiatowa Policji w Łęcznej – udział w spotkaniach z przedstawicielami policji w celu poznanie pracy policjanta; utrwalenie podstawowych przepisów ruchu drogowego i właściwego zachowania się w różnych sytuacjach. | Dyrektor | Wrzesień Czerwiec |
9. | Komenda Powiatowa Straży Pożarnej w Łęcznej – udział z przedstawicielami straży w celu poznania odpowiedzialnej pracy strażaka; utrwalenie podstawowych zasad właściwego zachowania się w różnych sytuacjach. | Dyrektor | Czerwiec |
10. | Urząd Miasta Łęczna – „Rocznica walki o most lubelski” – udział w uroczystości | B. Brzezicka, M. Dziubak | Wrzesień |
11. | LW BOGDANKA S. A. – sponsor strategiczny XI Miedzyprzedszkolnej Olimpiady Sportowej „Duży i mały to sportowiec doskonały” . | Dyrektor | Czerwiec |
12. | Szkoła językowa, przedszkola publiczne i niepubliczne. Pozyskania rekwizytów, materiałów dekoracyjnych, edukacyjnych oraz przeprowadzania wycieczek, warsztatów z j. ang. | I.Walenciuk | Wrzesień / Czerwiec |